معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به خلاء قانونی در جمع‌آوری کودکان متکدی از تغییر رویه فعالیت باندهای تکدی‌گری به سمت جذب کودکان خبر داد.

پشت پرده افزایش «کودکان متکدی» در معابر پایتخت

سلامت نیوز:معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به خلاء قانونی در جمع‌آوری کودکان متکدی از تغییر رویه فعالیت باندهای تکدی‌گری به سمت جذب کودکان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجتبی عبدالهی در خصوص آخرین وضعیت جمع آوری متکدیان از سطح معابر شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه تکدی گری یک ناهنجاری اجتماعی است که برای رفع آن باید همشهریان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند گفت: متاسفانه عمدتا متکدیان نیازمند نیستند و به عنوان یک شغل تکدی گری را انتخاب کرده‌اند و از آنجایی که مردم شهرمان افرادی مهربان و دلسوز هستند درآمد خوبی نیز دارند.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی با فرمانداری و استانداری در خصوص ساماندهی این متکدیان برگزار شد و نهایتا شهرداری تهران نسبت به جمع آوری این افراد متعهد شد گفت: در دو سه ماه اخیر که وظیفه جمع آوری متکدیان به شهرداری تهران سپرده شده است بیش از 7000 متکدی از سطح معابر شهر جمع آوری کردیم که طبیعتا برای چند روز این افراد نگهداشته می‌شوند و دوباره به سطح معابر باز می‌گردند.

خلاء قانونی در جمع آوری متکدیان کودک و تغییر رویه باندهای تکدی‌گری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پشت پرده حضور گسترده متکدیان کودک در معابر شهر گفت: در معابر شهر کمتر می‌توان متکدی بزرگسال مشاهده کرد اما از آنجایی که قانون در جمع آوری متکدیان کودک خلأ دارد و سرکرده‌های باندهای تکدی گری نیز این موضوع را می‌دانند، نسبت به جذب کودکان برای گدایی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون شهرداری تنها مسئولیت جمع آوری متکدیان بزرگسال را دارد و ساماندهی متکدیان کودک بر عهده بهزیستی و نیازمند اخذ دستور قضایی است بر همین اساس می‌بینیم که این روزها تعداد متکدیان کودک افزایش یافته است و مردم باید دقت داشته باشند که نباید به این افراد کمک کنند چرا که هر ریالی که به این کودکان کمک می‌شود به جیب سرکرده باند ریخته می‌شود و این فرد تشویق می‌شود تا تعداد بیشتری کودک جذب کند.

عبدالهی با بیان اینکه به دلیل این خلأ قانونی باندهای تکدی‌گری تغییر رویه داده و به سمت جذب کودکان پیش رفته‌اند گفت: مردم باید بدانند که متکدی نیازمند واقعی نیست و در پس این کودکان باندهای تکدی‌گری وجود دارند.

وی در پایان در خصوص ساماندهی شبه متکدیان که بعضا در معابر و سر چهارراه‌ها با در دست گرفتن اشیاء کم بهاء همچون دستمال کاغذی و فال اقدام به تکدی‌گری می‌کنند گفت: ساماندهی و جمع آوری این افراد نیز در دستور کار قرار دارد و در حال فراهم ساختن زیرساخت‌های آن هستیم.


   

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha