مسئول کارگروه داروسازان بیمارستانی انجمن داروسازان ایران با اشاره به اهمیت نقش داروسازان بیمارستانی، گفت: سازمان غذا و دارو عزم خود را جزم کرده که با همکاری انجمن داروسازان ایران، برای توانمندسازی داروسازان بیمارستانی در کشور اقدام کند.

توسعه داروسازی بیمارستانی؛ راهی برای کاهش هزینه‌های بیماران بستری

سلامت نیوز:مسئول کارگروه داروسازان بیمارستانی انجمن داروسازان ایران با اشاره به اهمیت نقش داروسازان بیمارستانی، گفت: سازمان غذا و دارو عزم خود را جزم کرده که با همکاری انجمن داروسازان ایران، برای توانمندسازی داروسازان بیمارستانی در کشور اقدام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فریده وشاحی ، درباره نقش داروسازان بیمارستانی در نظام سلامت، گفت: در جهان امروز فرایندهای خدمات بیمارستانی به جای تمرکز بر بیماری محوری به سمت بیمار محوری پیش رفته است  و توجه به بیمار و نیازهای اختصاصی او، اصل اساسی خدمات دارویی در بیمارستان‌ها شده و در این راستا، نقش داروسازان بیمارستانی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: از طرفی به علت ارتقای سیستم‌های ارزیابی و ارزشیابی بیمارستانی که از سوی وزارت بهداشت تبیین می‌شود، بخش مدیریت و خدمات دارویی، تحت تاثیر و لزوم فعالیت داروسازان در حوزه دستیابی به اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

وشاحی افزود: همچنین با توجه به پیشرفت گسترده در حوزه انفورماتیک و نقش بی بدیل آن در پردازش داده‌ها و اطلاعات بیمارستانی، ضرورت دارد که نسبت به رسالت داروسازان بیمارستانی، توجه بیشتری شود.

به گفته وشاحی، یکی از دلایل مهم در خصوص اهتمام به نقش داروسازان بیمارستانی، بهینه‌سازی استفاده از منابع موجود بوده که سرلوحه تمام سیستم‌های سلامت است و همه این موضوعات در کنار سایر دلایل سبب شده که سازمان غذا و دارو عزم خود را جزم کند تا با همکاری انجمن داروسازان ایران، ارتقاء توانمندی‌های داروسازان بیمارستانی را در کشور پیاده کند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه داروسازان بیمارستانی در ابتدای سال جاری در انجمن داروسازان ایران، اظهار کرد: همکاری صمیمانه سازمان غذا و دارو در این رابطه سبب شد که با گذشت نزدیک به 10 ماه از تشکیل این کارگروه، بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری اولین همایش داروسازی بیمارستانی کشور را به عمل آوریم و این همایش در اول دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وشاحی با اشاره به چالش‌های داروسازان بیمارستانی گفت: تبیین شرح وظایف و اختیارات داروسازان بیمارستانی، تدوین نیازهای آموزشی، مسائل مربوط به تعرفه و شناسه علمی استاندارد و خدمات داروسازان بیمارستانی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

به گفته وشاحی، طرح تحول سلامت و نحوه ارائه خدمات داروسازان در بیمارستان، اعتباربخشی و ارزیابی بخش مراقبت‌های دارویی، اقتصاد داروخانه‌های بیمارستانی، آموزش در حوزه داروسازی بیمارستانی، مسائل حقوقی و اخلاق حرفه‌ای، انفورماتیک و داروسازی بیمارستانی از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های این همایش است.

مسئول کارگروه داروسازان بیمارستانی انجمن داروسازان ایران در پایان گفت: توسعه داروسازی بیمارستانی، علاوه بر مزایای متعددی که برای نظام سلامت کشور دارد، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های بیماران بستری در بیمارستان‌ها داشته باشد و از این منظر، مصداق درستی از پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha