شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

پسر نوجوان که در درگیری خیابانی یک نفر را کشته و یک نفر را زخمی کرده بود، درحالی پای میز محاکمه ایستاد که ادعا می‌کرد ماهیت عملی را که مرتکب شده، نمی‌دانسته و در کانون اصلاح و تربیت با مجازات قتل آشنا شده است.

قتل خیابانی در 16سالگی

سلامت نیوز:  پسر نوجوان که در درگیری خیابانی یک نفر را کشته و یک نفر را زخمی کرده بود، درحالی پای میز محاکمه ایستاد که ادعا می‌کرد ماهیت عملی را که مرتکب شده، نمی‌دانسته و در کانون اصلاح و تربیت با مجازات قتل آشنا شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،  در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: «مصطفی 17ساله متهم است نهم مهر 94 وقتی که 16سال و پنج ماه داشت در یک درگیری خیابانی راننده یک دستگاه پژو پارس به نام حسین را با ضربه چاقو به سرش کشته و دوست او به نام نیما را نیز زخمی کرده است. اکنون با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای متهمان زیر 18سال در نظر گرفته است برایش تقاضای مجازات دارم.» او افزود: «در این درگیری منجر به جنایت دوست مصطفی به نام مهرداد و دوست حسین به نام نیما نیز شرکت داشتند. از این‌رو برای آنها نیز به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل تقاضای کیفر دارم.»
 سپس پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای مصطفی حکم قصاص خواستند. پدر قربانی گفت: «پسرم چهار سال بود که ازدواج کرده بود اما بی‌رحمانه کشته شد. من از دو متهم دیگر شکایتی ندارم، اما به هیچ عنوان از قصاص مصطفی گذشت نمی‌کنم.»
سپس متهم نوجوان در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و مصطفی سوار پیکان وانت بودیم و در خیابان‌های ورامین دور می‌زدیم که آیینه بغل یک پژو پرشیا که حسین راننده آن بود با آیینه وانت برخورد کرد. همان موقع مهرداد جلوی پژو پرشیا پیچید و دعوا شروع شد. چون حسین و نیما قوی‌هیکل بودند به محض پیاده شدن آنها از ماشین، ترسیدم و چاقویی را که همراهم داشتم، بیرون آوردم. دعوا بالا گرفته بود که من برای ترساندن حسین با ته چاقو ضربه‌ای به پشت گوشش زدم. در آن دعوا مهرداد هم چاقو در دستش داشت. من نمی‌دانم چه کسی ضربه کشنده را به سر حسین زده است.»
او در پاسخ به سوال قاضی دادگاه درباره اینکه ماهیت جرمی را که مرتکب شده‌ای می‌دانستی، گفت: «نه. من در آن زمان نوجوان بودم و اطلاعات زیادی نداشتم. حتی نمی‌دانستم ماهیت جرم چیست. من در کانون اصلاح و تربیت فهمیدم مجازات کسی که دست به قتل بزند، قصاص است.»
سپس مهرداد 25ساله در جایگاه ویژه ایستاد و منکر شرکت در نزاع شد. وی گفت: «وقتی آیینه پژو پرشیا به آیینه وانتم برخورد کرد، اعتراض کردم و حسین فحش داد. همان موقع مصطفی با عصبانیت از ماشین بیرون رفت تا دعوا کند. هر چه سعی کردم مانع او شوم، نشد. او می‌گفت چون حسین فحاشی کرده باید او را ادب کند. من دیدم که مصطفی با تیغه چاقو به سر حسین زد. نیما نیز حرف‌های مهرداد را تایید کرد و گفت دیده است که پسر نوجوان با تیغه چاقو به قربانی ضربه زده است.» وی گفت: «مصطفی حتی با تیغه چاقو یک ضربه هم به دست من زد و فرار کرد.»  در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha