شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 200353

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال بیماری ویروسی است و هر زمان آلوده به این ویروس باشید طبیعتا تبخال خواهید زد.

تبخال و روش‌های درمان آن

سلامت نیوز:یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال بیماری ویروسی است و هر زمان آلوده به این ویروس باشید طبیعتا تبخال خواهید زد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌کیوان بهرامی  در این باره اظهار کرد: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولا قرمز رنگ بروز می‌کند. هرچند معمولا تبخال بیشتر بر روی لب و اطراف آن ظاهر می‌شود، اما جاهای دیگری همچون بینی، چانه و اندام تناسلی هم مستعد تبخال هستند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مدت زمان درمان تبخال معمولا ۷ تا ۱۰ روز است، عنوان کرد: در این فاصله با مصرف موضعی و خوراکی نعنا و نیز مصرف موضعی بادرنجبویه می‌توان تبخال را درمان کرد؛ البته استفاده از جعفری و زیتون هم بسیار مفید هست. افراد مبتلا بهتر است زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرند و دستان خود را هم به چشمان‌شان نمالند.

بهرامی افزود: همچنین افراد جهت جلوگیری از تبخال، باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و آرامش روحی و روانی لازم را نیز برای خود مهیا کنند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند که از جمله گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می‌توان به اکیناسه (سرخارگل) و کلپوره، جنسینگ و... اشاره کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر عصبی‌تر و دارای استرس بیشتری باشید یا سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر باشد، بیشتر به تبخال مبتلا خواهید شد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha