دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر،10 دسامبر 2016 برابر با 20 آذر ماه جاری گفت همه ما می توانیم و باید در زندگی روزانه خود برای پیشبرد حقوق انسانی تمامی افراد پیرامون خود اقدام کنیم.

امروز برای دفاع از حقوق یک فرد به پا خیزید

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر،10 دسامبر 2016 برابر با 20 آذر ماه جاری گفت همه ما می توانیم و باید در زندگی روزانه خود برای پیشبرد حقوق انسانی تمامی افراد پیرامون خود اقدام کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
اینجانب، در مقام دبیرکل سازمان ملل متحد طی دهه گذشته، همواره بر وابستگی متقابل صلح، توسعه پایدار و حقوق بشر به عنوان سه ستون این سازمان جهانی مورد تأکید قرار داده ام. صلح، توسعه پایدار، و حقوق بشر با هم بنیان جوامع تاب‌آور و منسجمی را شکل  می دهند که ریشه در فراگیری، عدالت و حکومت قانون دارند.
اینجانب همچنین تأکید کرده‌ام حقوق بشر در مرکز فعالیت و هویت سازمان ملل متحد قرار دارد و چنین درکی کانون ابتکار "حقوق بشر در اولویت" است.
اعلامیه جهانی حقوق بشر، هنگام افزایش مخاصمات، تشدید نیازهای بشردوستانه، و افزون شدن نفرت‌پراکنی، یادآور می‌شود  شناسایی "حقوق برابر و انکار ناپذیر کلیه اعضای خانواده بشری اساس آزادی، عدالت و صلح در جهان را تشکیل می‌دهد". می‌توانیم، گام به گام، آینده‌ای مبتنی بر ارزش‌های مشترک برابری و کرامت انسانی بسازیم.
این احساس همبستگی شالوده نهضت "با هم" است که به تازگی برای پیکار با بیگانه‌ستیزی رویاروی بسیاری از پناهجویان و مهاجران آغاز به کار کرده است. همچنین چنین احساس همبستگی را برای نبرد با افراط گرایی، متوقف ساختن کاهش احترام به حقوق بین‌الملل بشردوستانه، و پاسداری از گروه‌های جامعه مدنی نیاز داریم که با تدابیری سخت و رو به افزایش با هدف پیشگیری از به انجام رساندن نقش حیاتی خود روبه رو هستند.
پشتیبانی از حقوق بشر به سود همه است. احترام به حقوق بشر بر رفاه همه افراد، ثبات هر جامعه، و هماهنگی جهان درهم تنیده ما می افزاید.
همه، در هر سطحی از جامعه، می توانند این مهم را به انجام رسانند. دولت‌ها مسئولیت اصلی برای پشتیبانی از حقوق بشر را بر عهده دارند. سازمان ملل متحد، همراه با شرکای خود در سراسر جهان، باید به تقویت پاسخ های خود در برابر سوء رفتار ادامه دهد و به منظور پیشگیری از بحران‌های حقوق بشری بیشتر تلاش کند.
همه ما می توانیم و باید در زندگی روزانه خود برای پیشبرد حقوق انسانی تمامی افراد پیرامون خود اقدام کنیم. این امر نیروی محرک نهضت جهانی "امروز برای دفاع از حقوق یک فرد به پا خیزید" است که به وسیله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد معرفی می شود.
هرجا هستیم، هر یک می‌توانیم در محله، مدرسه، محل کار، رسانه‌های اجتماعی، خانه و حتی در استادیوم های ورزش سراسر جهان در زمینه حقوق بشر مؤثر باشیم.
اجازه دهید امروز، فردا و هر روز، با هم برای دفاع از حقوق یک فرد به پا خیزیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha