عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: انتخاب غذای مناسب و طراحی وعده‌های غذایی برای بیمار، یکی از مهمترین مراحل درمان چاقی است اما از آنجایی که هیچ دو نفری مزاج مشابه ندارند، برای درمان چاقی نمی‌توان رژیم غذایی یکسانی به افراد تجویز کرد.

برای درمان چاقی نمی‌توان رژیم غذایی یکسانی به افراد تجویز کرد

سلامت نیوز:عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: انتخاب غذای مناسب و طراحی وعده‌های غذایی برای بیمار، یکی از مهمترین مراحل درمان چاقی است اما از آنجایی که هیچ دو نفری مزاج مشابه ندارند، برای درمان چاقی نمی‌توان رژیم غذایی یکسانی به افراد تجویز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, مریم ایران زاد اصل - درباره رژیم غذایی برای رفع چاقی اظهار داشت: انتخاب غذای مناسب و طراحی وعده‌های غذایی برای بیمار، یکی از مهمترین مراحل درمان چاقی است.

به گفته وی در درمان چاقی به طور منطقی باید غذاهای لطیف با مزاج گرم و خشک و با میزان غذارسانی اندک (کم کالری) انتخاب شود.

عضو انجمن علمی طب سنتی بیان داشت: در افراد با چاقی لحیم (عضلانی)، باید از غذاهایی که خلط دم زیادی تولید می‌کنند و در افراد شحیم (پرچربی)، از غذاهای بلغم‌زا پرهیز کنند.

به تعداد افراد کره زمین تنوع مزاجی داریم

ایران زاد افزود: اما از آنجایی که هیچ دو نفری مزاج مشابه ندارند، این مسئله نمی‌تواند عمومیت داشته باشد. به تعداد افراد کره زمین تنوع مزاجی داریم، در نتیجه رژیم غذایی هیچ دو نفری عیناً مشابه نیست.

یک فرد نیز نمی‌تواند رژیم غذایی یکنواختی داشته باشد

وی عنوان کرد: از سویی یک فرد نیز نمی‌تواند رژیم غذایی یکنواختی داشته باشد و به طور متوسط هر دو هفته نیازمند تغییر رژیم غذایی است. همچنین در نظر گرفتن عادات غذایی  و علایق بیمار نیز بسیار مهم است.

عضو انجمن علمی طب سنتی اضافه کرد: طراحی رژیم غذایی باید از سوی پزشک صورت پذیرد مگر اینکه بیماران در خصوص شناخت انواع غذا در طب ایرانی و مزاج غذاها و مهم تر از آن، شناخت حالات مزاجی خودشان، آموزش کافی دیده باشند.

ایران زاد اصل خاطرنشان کرد: البته پزشک تلاش می‌کند این آموزش‌ها در طی جلسات ویزیت و پیگیری بیمار انجام شود به طوریکه پس از دستیابی به وزن سلامتی، بیماران مهارت کافی برای طراحی رژیم‌های نگهدارنده ویژه خودشان پیدا می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha