هشدار درباره افزایش "تولیدمثل" در مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ

سلامت نیوز:مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) در خصوص چرخه تولید مثل در مناطق حاشیه‌ای اظهار کرد: روند تولیدمثل و تولد فرزندان درحاشیه شهرها بسیار بیشتر از مناطق خارج از حاشیه است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سالهای آینده جوانان ما بیشتر از مناطق حاشیه‌ای باشند.


مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) در خصوص چرخه تولید مثل در مناطق حاشیه‌ای اظهار کرد: روند تولیدمثل و تولد فرزندان درحاشیه شهرها بسیار بیشتر از مناطق خارج از حاشیه است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سالهای آینده جوانان ما بیشتر از مناطق حاشیه‌ای باشند.

زهرا رحیمی در سمینار ازدواج کودک که توسط این سازمان مردم نهاد در دانشگاه علم صنعت تهران در حال برگزاری است، گفت: ما قصد سیاه نمایی و خودنمایی نداریم اما مسئله ازدواج کودک موضوع بسیارمهمی است و جمعیت امام علی به دلیل آنکه با بسیاری کودکان درگیر در چرخه فقر ارتباط دارد، می‌بیند که این موضوع بسیاری از آنها از جمله دختران را وارد مسائل پرخطری می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از این کودکان می‌سوزند زیرا برای آنها که در سن کودکی مجبور به ازدواج می شوند نمی‌توان از کلمه ازدواج استفاده کرد زیرا این کودکان در واقع معامله می‌شوند؛ برای مثال خانواده برای تهیه خانه، دختر 12 ساله خود را به عقد مردی 30 ساله در می آورد و برای دستیابی به منافع اقتصادی خود فرزندش را معامله می‌کند.

مدیر عامل جمعیت امام علی(ع) در ادامه ضمن اشاره به مشاهدات در مناطق سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استادی در سیستان وبلوچستان تعریف می‌کرد که چطور در این منطقه دختری 10 ساله زن چهارم مردی 60 ساله می‌شود در حالی که خانواده این کودک توقع مهر و محبتی ندارد اما توقع دارد مرد ماهیانه پولی را به وی پرداخت کند که همان معامله شکل بگیرد.

رحیمی ادامه داد: در خانواده‌ای در حاشیه کلان شهرها وقتی دختر و پسری نوجوان که خود کودک کار بوده‌اند وارد چرخه تولید مثل می‌شوند، از این فرزندآوری جز اینکه کودک خود را سر کار بفرستند، هدفی دیگر ندارند.

وی ادامه داد: تولید مثل در حاشیه تعداد بیشتری نسبت به تولد در مناطق خارج از حاشیه دارد در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که در سالهای آینده جوانان ما بیشتر از مناطق حاشیه‌ای باشند.

وی همچنین در خصوص بررسی علل و پیامدهای ازدواج کودک توسط این سازمان مردم نهاد اعلام کرد: مسئله ازدواج کودک در کشورهای مختلف وجود دارد اما حتی در کشورهایی که از نظر ما عقب مانده هستند نیز راه حل‌هایی لحاظ شده این در حالی است که در ایران هیچ راهکاری پیش‌بینی نشده که امیدواریم که در این سمینار بتوانیم واقعیت‌ها را به گوش تصمیم گیران و مسئولان این حوزه برسانیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha