شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

کارشناسان هشدار می دهند هر نوع ماده مخدر بویژه مخدرهای صنعتی که در سراسر جهان به راحتی در خیابان ها خرید و فروش می شود می تواند باعث اعتیاد شدید، نابوی ارگان های اساسی بدن، بروز بیماری های اعصاب و روان و نیز تبدیل شدن به یک فرد دیوانه و خطرناک برای خود اطرافیان و جامعه شود.

خطرناکترین مواد مخدر

سلامت نیوز:در این مطلب خطرناک ترین مواد مخدر که در بسیاری از کشورها به معضل تبدیل شده اند، معرفی می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کارشناسان هشدار می دهند هر نوع ماده مخدر بویژه مخدرهای صنعتی که در سراسر جهان به راحتی در خیابان ها خرید و فروش می شود می تواند باعث اعتیاد شدید، نابوی ارگان های اساسی بدن، بروز بیماری های اعصاب و روان و نیز تبدیل شدن  به یک فرد دیوانه و خطرناک برای خود اطرافیان و جامعه شود.

کارشناسان بر این اساس لیستی از مرگبارترین و خطرناکترین مخدرهای صنعتی را معرفی کرده و به افراداز هر نژاد، جنسیت و سنی هشدار می دهند که این مواد آنها را به کام مرگ می کشاند.

اولین ماده مخدر صنعتی در این لیست purple drunk نام دارد که ماده مخدر غیر معمولی و بسیار خطرناکی است، این ماده در اوایل دهه 90 میلادی تولید شد و مورد توجه خواننده های بی بند و بار غربی قرار گرفت و حتی برخی از آنها در ترانه هایشان از آن نام بردند، purple باعث ایجاد توهم و گیجی و نارسایی شدید قلبی درمصرف کننده می شد.

مخدر دوم در این لیست Scopolamine نام دارد که در واقع نوعی گیاه است که در برخی کشورهای آمریکای جنوبی از جمله اکوادور، کلمبیا و سایر کشورهای حوزه کارائیب رشد می کند، این گیاه دارای سمی بسیار قوی است و حتی یک برگ آن برای کشتن 20 نفر کافی است، به هر حال برخی افراد بویژه در ایالات متحده از آن به عنوان یک ماده مخدر توهم زا ووبسیار قدرتمند استفاده می کنند، در اثر مصرف آن اعضای بدن سمی شده و فرد با خطر مرگ مواجه مواجه می شود.

هروئین
هروئین یکی از قدیمی ترین مواد مخدر در دنیا است که در قرن 19 میلادی و درسالهای 1874 در وهله اول به عنوان یک داروی مسکن و برطرف کننده درد کشف شد اما در قرن بعد و در سالهای 1971 به عنوان یک ماده مخدر مورد استفاده قرار گرفت، این ماده  یکی از مخرب ترین مواد است و باعث مرگ میلیون ها نفر در دنیا و نابودی بنیان خانواده های فراوانی شده است، از جمله عوارض جانبی هروئین می تواند التهاب لثه، تعریق سرد، ضعف سیستم ایمنی بدن و نابودی رگ های خونی و بروز بیماری های قلبی عروقی را نام برد.

کوکائین
ماده مخدر بعدی کوکائین است که اولین بار در سالهای 1980 به عنوان اصلی ترین ماده مخدر در سطح دنیا قاچاق می شد و سوداگران مرگ ثروت های هنگفتی از طریق این تجارت سیاه بدست آورند، از جمله عوارض کوکائین بر سلامت می توان آسیب به کبد، ریه، کلیه و نابودی دائمی عروق خونی را نام برد که باعث بروز سکته مغزی و حمله قلبی و در نهایت مرگ در افراد می شود.

کریستال
کریستال هم یکی از مرگبارترین مخدرهای صنعتی در جهان است که در سال 1887 میلادی نخستین بار تولید شد و در طول جنگ جهانی دوم به شدت مورد استفاده مردم و سربازان فعال در آن جنگ قرار می گرفت و فرهانده ها برای بیدار نگه داشتن نیروهای خود به آنها کریستال می دادند، همچنین خلبان های ژاپنی مشهور به کای کازه نیز که عملیات انتحاری انجام می دادند قبل از ماموریت از این ماده استفاده می کردند.

اثرات مضرکریستال بر بدن غیر قابل توصیف است و استفاده کنندگان از آن در بازه زمانی کوتاهی دچار ضعف و بی حالی، اضطراب، فساد اجزا و اندام های بدن، بروز آسیب  های مغزی و نابودی عروق خونی می شوند.

ترکیب AH-7921
یکی دیگر از مخدرهای صنعتی مرگبار AH-7921 است که تا سالها به صورت قانونی در سایت های اینترنتی خرید و فروش می شد و اثری 80 مرتبه قوی تر از ماده دارویی مورفین دارد و بسیار خطرناک است و می تواند باعث ایست تنفسی  و بروز قانقاریا در افراد و مرگ آنها شود.

ماده Flakka
این مخدر نیز از مواد شیمیایی بسیار خطرناکی تشکیل شده و اثراتی مانند آمفتامین بر بدن می گذارد، برخی از کاربران آن دچار علائمی چون ضربان قلب بالا، افزایش غیر قابل کنترل احساسات، توهم بسیار شدید و بروز آسیب های روانی دائمی شده است، این ماده همچنین می تواند بر خلق و خو اثرات منفی بگذارد و حتی سبب بروز نارسایی های قلبی شود.

ماده مخدر Krokodil
این ماده یکی از اصلی ترین مواد مخدر مصرفی در کشور روسیه است و آمارهای غیر رسمی حاکی از این است که بیش از یک میلیون روس به این ماده معتاد هستند، قیمت بسیار پایین آن باعث ترویج و گسترش استفاده بین هزاران نفراست، کارشناسان آن را بسیار خطرناکتراز هروئین می دانند و مصرف آن می تواند باعث بروز انواع بیماری های اعصاب و روان و نیز قانقاریا شود.

دیگر مواد مخدر مرگبار
در انتهای این لیست مرگبار ماده مخدر  Whoonga و Bath salts وجود دارند که هردو مخدرهایی بسیار خطرناک هستند زیرا اجزای تشکیل دهنده آنها مواد سمی و شیمیایی است و علاوه بر آسیب های روانی می توانند باعث بروز خونریزی داخلی معده، بروز حمله قلبی، افزایش دمای بدن و در نهایت مرگ شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha