وزیر بهداشت از وزارت بهداشت به عنوان یکی از طلبکارترین دستگاه های اجرایی کشور یاد کرد و گفت: بیش از یک سال است که خدمات خود را ارائه داده ایم اما هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده ایم به عنوان نمونه پزشکان و پرستاران در سراوان مطالبات خود از آذرماه سال گذشته و فروردین ماه امسال را دریافت نکرده اند در حالی که شنیدم که در تلویزیون مناظره ای بوده و دائم بر علیه جامعه پزشکی منفی بافی و فضاسازی می کنند و خدا به آنها عقل دهد زیرا یکی از گروه های اجتماعی مورد اعتماد مردم، پزشکان هستند.

وزارت بهداشت یکی از طلبکارترین دستگاه های اجرایی است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از وزارت بهداشت به عنوان یکی از طلبکارترین دستگاه های اجرایی کشور یاد کرد و گفت: بیش از یک سال است که خدمات خود را ارائه داده ایم اما هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده ایم به عنوان نمونه پزشکان و پرستاران در سراوان مطالبات خود از آذرماه سال گذشته و فروردین ماه امسال را دریافت نکرده اند در حالی که شنیدم که در تلویزیون مناظره ای بوده و دائم بر علیه جامعه پزشکی منفی بافی و فضاسازی می کنند و خدا به آنها عقل دهد زیرا یکی از گروه های اجتماعی مورد اعتماد مردم، پزشکان هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در دیدار با مردم اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در مسجد فاطمه الزهرا(س) این شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه امروز جهان اسلام گرفتار کشتار، خون ریزی و با تشتت روبرو است و شرایط حاکم امروز بر جهان اسلام، کمتر در چندین قرن گذشته رخ داده و آنچه به نام اسلام به دنیا نشان داده می شود تصویر نادرستی است که نماد آن کشتار مسلمانان است.
وزیر بهداشت با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل از همان اوایل انقلاب اسلامی بر وحدت اهل تسنن و تشیع تاکید داشتند و در مقابل بسیاری از متحجرین ایستادگی و مقاومت کردند و مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را ادامه دادند و امروز علیرغم تلاش های نافرجام بسیاری از قدرتها و گروهک ها، در کشور به ویژه استان پهناور سیستان و بلوچستان شاهد وحدت و همدلی مردم هستیم البته علاقه مند هستند که وضعیت رفاهی و معیشتی ارتقا یابد که حق آنها است.
دکتر هاشمی یکی از مهمترین محورهای انقلاب اسلامی را رسیدگی به محرومین و مستضعفین عنوان کرد و افزود: بنای انقلاب بر گسترش عدالت بود اما کشورداری با وجود اختلاف سلیقه ها، بسیار دشوار است و گرفتاری هایی مانند جنگ، تحریم و وجود افرادی که بجای خدمت به قدرت، ثروت و مکنت فکر می کنند همواره از دوران رسول خدا و ائمه اطهار وجود داشته است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: اطمینان دارم که آینده از آن مسلمانان است مشروط به اینکه با هم وحدت داشته باشند زیرا در این صورت هیچ دشمنی نمی تواند در مقابل آن ایستادگی کند در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در دنیا زندگی میکننند که اگر با هم متحد باشند به تعبیر حضرت امام حتی می توانند با یک سطل آب، رژیم صهیونیستی را نابود کنند.
دکتر هاشمی رسیدن به عزت در جهان اسلام را نیازمند داشتن علم و عالمان و حاکمانی لایق دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، رهبران آن هیچ افتخاری در زندگی خود به جز سرسپردگی نداشته اند.
وزیر بهداشت آینده پیشرفت ایران را در سواحل مکران عنوان کرد و افزود: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری به سواحل مکران تاکید دارند، شناختی است که ایشان از راهبرد اقتصادی و امنیتی این منطقه دارند بنابراین منطقه بلوچستان، بخشی از محور توسعه ایران در آینده خواهد بود.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان برای پیشرفت در آینده نیاز به طی مراحل و مدارج علمی بالا توسط فرزندان آن دارد و صبح امروز که در سراوان حضور داشتم دیدم که متخصص های زیادی در رشته های مختلف حضور دارند حدود یک ماه پیش گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان ایران و از جمله سراوان به مقام معظم رهبری ارائه دادم و برا ی ایشان عجیب بود که یک متخصص ارتوپد، 570 عمل جراحی انجام داده بود و فرزندان این منطقه باید مدارج عالی علمی را کسب کنند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ظرفیت ارتقاء را دارد افزود: همه مسولان استانی و محلی، خیرین و متمولین اهل استان سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر کمک کنند تا مقدمات مورد نیاز آن فراهم شود زیرا بنا نداریم که فقط تابلو دانشکده را تغییر دهیم بلکه محتوا بسیار اهمیت دارد.
وزیر بهداشت در خصوص مطالبات برخی از مسئولان ایرانشهر برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی، یادآور شد: برای ساخت بیمارستان نیاز به بودجه و ردیف اعتباری داریم و نمی توانیم قبل از مشخص شدن وضعیت دقیق این بیمارستان و اعتبار مورد نیاز آن، اقدامی انجام دهیم زیرا بد عهدی بعد از کلنگ زنی، قابل تحمل نیست و زمانی باید عملیات ساخت آن را آغاز کنیم که اطمینان داشته باشیم در بودجه کشور، ردیف اختصاصی دارد.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین سیاست های دولت یازدهم و وزارت بهداشت را عدالت در توزیع خدمات دانست و گفت: دولت به نقاط محروم و رشد استعدادهای ایرانی الگو قرار گرفتن آنها برای مردم ایران، منطقه و جهان توجه ویژه ای دارد. در سال گذشته تعداد قابل توجهی از فرزندان بومی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های تخصصی پذیرفته شده اند و متعهد به حضور 15 ساله در منطقه خود هستند که با فارغ التحصیل شدن این دانشجویان بخش عمده ای از مشکلات ماندگاری نیروهای تخصصی حل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha