فروش فرزند از سوی مادران معتاد، معضلی برای جامعه

سلامت نیوز:دکتر سلمان خدادادی در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت وگو درباره معضلاتی که زنان باردار معتاد ایجاد می کنند، بیان داشت: یکی از معضلاتی که ایجاد می شود، فروش فرزندان توسط زنان معتاد در زمان اوج نیاز است.
به گزارش سلامت نیوز برنامه "صبح و گفتگو" در بخش نخست با موضوع آمار تکان دهنده اعتیاد بانوان و با حضور دکتر پرویز افشار معاونت کاهش تقاضا و مشارکت مردمی و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکتر سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.
دکتر پرویز افشار در ابتدا درباره سهم زنان از تعداد معتادین کشور گفت: در این زمینه آمار و اطلاعات نسبتا کافی در اختیار است؛ حدود 10 درصد از کل معتادین کشور را زنان تشکیل می دهند اما از تعداد دقیق زنان مبتلا به اعتیاد دارای حاملگی اطلاعات دقیقی وجود ندارد، زیرا اعتیاد مسئله پیدا و آشکاری نیست.
معاونت کاهش تقاضا و مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تعداد یک میلیون و 325 هزار نفر از جمعیت کشور به اعتیاد مبتلا هستند که اینها بر اساس سرشماری صورت نگرفته است بلکه بر اساس پژوهش ها و طراحی های دقیق از جمله بازدید های دقیق به دست آمده است.
وی با اشاره به زنان معتاد حامله ای که به مراکز درمانی مراجعه می کنند، اظهار داشت: چارچوب کاری ما بر این استوار است که در این مراکز خدماتی را به آنها ارائه دهیم و برنامه مهمتری که آغاز شده است، برنامه پیشگیری از اعتیاد و عدم افزایش معتادین در این گروه است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه تمرکز را بر این گذاشته ایم که اعتیاد در زنان گسترده نشود، عنوان داشت: زن چارچوب خانواده است و اگر کسانی مبتلا هستند با برنامه های درمانی از جمله ایجاد مراکز اقامتی برای زنان معتاد متجاهر حامله این روند را کاهش دهیم.  
وی به زنان غیر متجاهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: این افراد از حمایت خانوادگی بهره می برند و مراجعات منظم به پزشک متخصص زنان و زایمان دارند و خیلی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مشکل جدی برای زنانی است که حمایت اجتماعی را به عنوان معتاد متجاهر ندارند و در زمان زایمان به شکل اورژانس به بیمارستان ها فرستاده می شوند.
دکتر سلمان خدادادی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان در خانواده بر این موضوع تاکید داشتند و همچنین قوه مقننه نیز نگاه ویژه ای در این زمینه داشته است.
وی به اقدامات مجلس برای حمایت از خانواده ها اظهار داشت: در سال 91 قوانین خوبی تصویب کرده است. علت این توجه این است که زنان معتاد تاثیر زیادی در شکل دهی خانواده ها دارند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره معضلاتی که زنان باردار معتاد ایجاد می کنند، بیان داشت: یکی از معضلاتی که ایجاد می شود، فروش فرزندان است که توسط زنان معتاد در زمان اوج نیاز صورت می گیرد.
قابل ذکر است، برنامه "صبح و گفتگو" از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 صبح از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha