مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آماده شدن گزارش بررسی سانحه قطار «تبریز- مشهد» در کمیسیون عالی سوانح کشور خبر داد.

آماده شدن گزارش سانحه قطار «تبریز- مشهد» در کمیسیون عالی سوانح کشور

سلامت نیوز: ‌مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آماده شدن گزارش بررسی سانحه قطار «تبریز- مشهد» در کمیسیون عالی سوانح کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، ‌سعید محمد زاده در بازدید از حوزه زیرساخت‌های ریلی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این خصوص کمیسیون عالی سوانح گزارش خود را آماده کرده است که روز گذشته و امروز این گزارش در کمیسیون عمران مجلس و در استان سمنان ارائه‌شده است.


وی در پاسخ به مقصران اصلی سانحه قطار «تبریز- مشهد» گفت: در گزارش کمیسیون عالی سوانح نسبتاً مبسوط و مفصل و به‌طور کامل به عناصر این سانحه پرداخت‌شده است.

محمد زاده با اشاره به دوخطه کردن مسیر «قزوین – زنجان» و «قزوین – تهران» هم گفت: خوشبختانه پروژه افزایش خطوط مسیر تهران تا زنجان پروژه‌ای است که از سال 93 آغازشده و پیشرفت این پروژه بسیار خوب و مناسب بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال جاری امکان به ثمر رساندن پروژه خط دوم «تهران – قزوین» و تا پایان سال آینده خط دوم قزوین - زنجان هم افتتاح شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه کرد: خوشبختانه با حمایتی که از حمل‌ونقل شبکه ریلی کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته‌شده است، امیدواریم بتوانیم زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی و توسعه ناوگان را به‌صورت جدی داشته باشیم و جهش خوبی را در این زمینه به انجام برسانیم.

محمد زاده با اشاره به اینکه نزدیکی قزوین به تهران و کرج گریزی هم به بحث قطار حومه‌ای زد و گفت: خوشبختانه با افزایش خطوطی که انجام‌شده، مسیر تهران تا کرج از یک خط به چهار خط و مسیر کرج به قزوین بااعتباری نزدیک بر 500 میلیارد تومان به دو خط توسعه داده‌شده و در حال انجام است که رقم قابل‌توجهی است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پس‌ازاین پروژه با سایر روش‌ها هم‌ظرفیت این شبکه‌ها افزایش پیدا می‌کند و خطوط ریلی «تهران – کرج» و «کرج – قزوین» را به‌صورت حومه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم با تراک بندی که در این مسیر انجام می‌شود، بتوانیم ظرفیت بیشتری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha