مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه برای مقابله با دستفروشان در مترو خلأ قانونی وجود دارد، گفت: برخورد با قاچاق مواد مخدر و فروش کالای قاچاق در مترو وظیفه من نیست.

در موضوع دستفروش‌ها به صورت مستقیم دخالت نمی‌کنم/ خلأ قانونی برای برخورد با دستفروشان مترو وجود دارد

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه برای مقابله با دستفروشان در مترو خلأ قانونی وجود دارد، گفت: برخورد با قاچاق مواد مخدر و فروش کالای قاچاق در مترو وظیفه من نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد احمدی‌بافنده  با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان مترو افزود: ما یک برنامه بسیار مناسب در حوزه ساماندهی دستفروشان داریم و با حضور مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جلسات متعددی در این‌باره تشکیل شده است. موضوع دستفروشی با کمک نهادهای ذیربط قابل حل است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مشکل با تامین قانون موردنیاز حل می‌شود، اظهار کرد: بانوان دستفروش در مترو شناسایی شدند و لیست آنها به مرکز توانمندسازی بانوان ارسال شده است و آنها روی این موضوع فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درخصوص ساماندهی وضعیت دستفروشان مرد در مترو توضیح داد: این افراد در روزبازار و شب‌بازارهای شهرداری تهران ساماندهی خواهند شد.

بافنده با بیان اینکه تا آنجایی که امکان باشد در موضوع دستفروش‌ها به صورت مستقیم دخالت نمی‌کنم، عنوان کرد: آموزش باید به نحوه‌ای باشد که همه پرسنل مترو به وظیفه خود آگاه باشند و رفتار درستی از خود ارائه دهند.

وی در خصوص طرحی که در گذشته قرار بود در مورد ارائه مکان مناسب در مترو به دستفروشان اجرایی شود، تصریح کرد:‌ چنین موضوعی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. اگر این اتفاق بیفتد امکان کنترل وجود ندارد و ممکن است تمامی افراد بیکار در سایر شهرستان‌ها برای دستفروشی به متروی تهران بیایند. آیا تضمینی وجود دارد که امروز تمام کسانی که در مترو دستفروشی می‌کنند واقعا افرادی گرفتار و نیازمند باشند؟ امروز به شکل‌های مختلف تبلیغات می‌شود که به دستفروشان زن در مترو کاری نداشته باشید، زیرا اگر آنها در مترو دستفروشی نکنند به اقدامات دیگری دست می‌زنند. اما ما نباید شرایطی را فراهم کنیم که شغل‌های کاذب ایجاد شود.

پیگیری حمل‌ونقل موادمخدر در مترو وظیفه من نیست

بافنده ادامه داد: ما برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا نامه‌ نوشتیم، اما آنها هیچ اقدامی برای اجناس قاچاقی که در مترو به فروش می‌رسد، انجام ندادند و تمام کارها را به ما واگذار می‌کنند.

وی در خصوص حمل‌ونقل موادمخدر در مترو توضیح داد: پیگیری این موضوع وظیفه من به عنوان مدیرعامل نیست. وظیفه من جابه‌جایی مسافران به بهترین نحو است. این پلیس مترو است که وظیفه پیگیری این موضوع را دارد.

به گفته وی، برای برخورد با دستفروشان در مترو خلأ قانونی وجود دارد و باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه چاره‌ای بیاندیشند. پلیس هم برای برخورد با این موضوع دارای خلأ قانونی است و باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha