رئیس انجمن جامعه معلولان ایران گفت: تكلیف خودروهای معلولان بعد از گذشت دو سال هنوز به روشن نشده است.

خودروهای معلولان بعد از گذشت دو سال هنوز بلاتكلیف است
همت محمود نژاد در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه تنها وعده و حرف نمی‌تواند برای معلولان كاری كند، اظهار داشت: وزرای قبلی وزارت رفاه هیچ گونه حركت مثبتی برای معلولان انجام ندادند و تنها وعده داده‌اند.

وی با اشاره به مدیریت جدید اسفندیاری در سازمان بهزیستی از وی خواست موضوعات فراموش شده معلولان را پیگیری كند كه از مهمترین این مسائل خودروهای مورد نیاز این قشر است.

محمود نژاد ادامه داد: یكی از مسائلی كه باعث رنج و آزار معلولان در كشور شده است، بحث مناسب سازی معابر، اماكن عمومی و دانشگاه‌هاست به طوری كه این موضوع خیلی جدی پیگیری نشده است.

رئیس انجمن جامعه معلولان ایران همچنین به مشكلات این قشر در جابجایی در ایستگاه‌های مترو و BRT اشاره كرد و گفت: هیچ یك از این مكان‌ها مناسب حال معلولان در كشور نیست و می‌طلبد مسئولان در این خصوص دقت بیشتری كنند.

وی عدم تحویل طرح ترافیك به معلولان را یكی دیگر از مشكلات این قشر دانست و اظهار داشت: متأسفانه در این بخش علی‌رغم نیاز معلولان به مجوز طرح ترافیك هیچ اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده است به طوری كه از 500 هزار معلولی كه در تهران هستند و نیاز دارند برای درمان به نقاط مختلف شهر سفر كنند، تنها 300 نفر مجوز طرح ترافیك دارند.

محمود نژاد تصریح كرد: امیدواریم در آینده نزدیك مشكلات معلولان مرتفع شود ضمن اینكه شهرداری نیز در مناسب سازی معابر برای این قشر تلاش بیشتری كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha