کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گزارشی در صحن علنی امروز مجلس هشت نوع برنج وارداتی آلوده به مواد سمی آرسنیک و سرب را مشخص کرد.

8 نوع برنج وارداتی آلوده به مواد سمی معرفی شد
به گزارش سلامت نیوز در مورد آلودگی هشت نمونه از برنجهای وارداتی آلوده به فلز سنگین سرب فعلاً از توزیع آن جلوگیری و به دو طریق زیر در آینده اقدام شود: 1ـ جلوگیری از توزیع هشت نمونه اعلام شده در بازار و مرجوع کردن آنها به کشورهای فروشنده. 2ـ مخلوط کردن نمونه های اعلام شده با نمونه هایی که آلودگی آنها در حد صفر باشد و پس از تأیید رفع آلودگی و پایین بودن آلودگی به زیر حد استاندارد اجازه توزیع داده شود.

 در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برنجهای وارداتی با عنوانهای عطر گل باز، دل مبارکه کامونگی، سارال، کیمیا، جادوگر، هاشمی 1121، عررمان و حاجی مرادی دارای غلظت بالای حد استاندارد فلز سنگین سرب اعلام شده اند.
 
همچنین در گزارش این کمیسیون آمده است: از میان استانداردهای آسیایی استاندارد چین که از طرف وزارت سلامت و سازمان استاندارد ملی آن کشور مشخص شده است در مورد برنجهای وارداتی آلوده به فلز سنگین آرسنیک مبنای عمل قرار بگیرد تا پس از تحقیقات و مشخص شدن میزان استاندارد تعیین شده، به عنوان استاندارد ملی کشور مبنای بررسی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha