یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 200513

برای شروع ما به شما ۵ راه سریع و طبیعی را برای پاکسازی آرایش معرفی می‌کنیم که در عین حال برای لطافت و نرمی پوست‌تان نیز مؤثر هستند.

6ماده طبیعی برای پاکسازی صورت پس از آرایش

سلامت نیوز:برای شروع ما به شما ۵ راه سریع و طبیعی را برای پاکسازی آرایش معرفی می‌کنیم که در عین حال برای لطافت و نرمی پوست‌تان نیز مؤثر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، میهمانی و عروسی و هر مراسم رسمی دیگری فرصتی است که خیلی از خانم‌ها در آن با آرایش حاضر می‌شوند. مهم نیست چه لباسی پوشیده‌اید، کمی رژ گونه، خط چشم و یک رژلب خوش رنگ می‌تواند تأثیر زیادی در تغییر چهره داشته باشد و شما را برای میهمانی آماده می‌کند. خیلی از ما وقت زیادی را برای آرایش و پیرایش می‌گذاریم اما معمولاً برای پاکسازی و تمیز کردن آرایش وقت زیادی صرف نمی‌کنیم. بعد از هر مراسمی آنقدر خسته هستید که فقط می‌خواهید استراحت کنید اما تمیز نکردن صورت می‌تواند آثار بسیار بدی روی سلامت پوست داشته باشد.


پاک کننده‌های زیادی در بازار وجود دارند که این کار را آسان کرده‌اند. خیلی از آنها بسیار با کیفیت و مؤثر هستند. اما در هر صورت بسیاری از این محصولات  شیمیایی و برای پوست مضر هستند و شما باید برای آن هزینه کنید. علاوه بر این پوست‌های حساس نسبت به این مواد واکنش‌های شدید نشان می‌دهند. پس اگر نخواهید هزینه زیادی برای آن در نظر بگیرید  یا اگر پوست‌ حساسی دارید چطور می‌توانید پوست را از آرایش پاکسازی کنید؟ جواب بسیار ساده است. هر چقدر این کار را طبیعی‌تر انجام بدهید بهتر است. شما می‌توانید تمام این مواد شیمیایی را کنار بگذارید و از چیزهایی که در آشپزخانه دارید استفاده کنید بدون اینکه نگران آثار جانبی آن باشید.

شیر
همان قدر که شیر برای سلامتی بدن مفید است برای پوست نیز آثار  باورناپذیری دارد. در داستان‌های قدیمی همیشه به افراد ثروتمندی اشاره می‌شود که از حمام شیر استفاده می‌کردند. پروتئین و چربی شیر بویژه شیر پرچرب می‌تواند به آب‌رسانی پوست کمک کند و آن را مرطوب نگه دارد تا رطوبت از دست رقته را باز گرداند.
اگر می‌خواهید پوست را عمیقاً از مواد آرایشی پاک کنید از کمی شیر یا روغن زیتون استفاده کنید. به راحتی آن را روی پوست بمالید و آن را با یک تکه پارچه مرطوب و یک تکه پنبه آرایشی پاک کنید.
شما همچنین می‌توانید از یک قاشق روغن بادام نیز استفاده کنید. این روغن را به شیر اضافه کنید و آن را با یک تکه پنبه روی صورت بمالید. این کار نه تنها باعث طراوت پوست می‌شود بلکه آرایش را هم به طور کامل پاک می‌کند. برای پاک کردن آرایش چشم یک تکه پنبه را داخل شیر فرو ببرید و آن را به چشم بمالید و در نهایت صورت را با آب بشویید. شیر ماده در دسترسی است در نتیجه شما هیچ بهانه‌ای برای پاک نکردن آرایش خود ندارید.

جوش شیرین و عسل
این ترکیب عالی و معجزه‌ گر برای هر نوع آرایشی کارآمد است.
مقدار کمی از عسل طبیعی را روی یک تکه پارچه تمیز بمالید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید. صورت را با این پد پاکسازی کنید. ترکیب جوش شیرین و عسل یک پاک‌کننده بسیار عالی است.
 این ترکیب یک لایه‌بردار خوب برای پوست است. اصلاً نیازی نیست که  آن را با فشار زیاد روی پوست  بمالید.
این کار را با ملایمت انجام بدهید و در پایان کار صورت را با آب بشویید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha