رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف سالانه 700 تن مواد مخدر در ایران خبر داد.

کشف سالانه 700 تن مواد مخدر در ایران

سلامت نیوز:رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف سالانه 700 تن مواد مخدر در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سردار محمدمسعود زاهدیان در سفر به کشور اندونزی و دیدار با رئیس پلیس و رئیس مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته اندونزی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از تهدیدات اصلی جامعه جهانی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در همسایگی بزرگترین قطب تولید مواد مخدر (سنتی) قرار دارد و کشور اندونزی نیز در منطقه‌‌ای قرار دارد که مرکز تولید و تبادل مواد مخدر صنعتی است، از این رو لازم است کشورهای مختلف با مشارکت و تعامل، اقدامات مشترکی در راستای مبارزه با این بلای خانمانسوز داشته باشند.

زاهدیان با تشریح اقدامات پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر از کشف سالانه 700 تن مواد مخدر در ایران خبر داد و افزود: با اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از ابتدای سال تا کنون 450 تن مواد مخدر کشف و منهدم شده است.

وی ادامه داد: ضربات مهلکی به ساختارهای قاچاق مواد مخدر در کشور وارد و تجربیات زیادی در این راستا کسب کردیم.

این مقام ارشد انتظامی از آمادگی ایران برای مبادله تجربیات و تعامل در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی و تبادل اطلاعات و تجهیزات با کشورهای دیگر از جمله اندونزی خبر داد.

سردار زاهدیان در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه با مواد مخدر بیان کرد : ایجاد ائتلاف بین پلیس های کشورهای مختلف در جهت مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته می تواند ساختار های غیر قانونی این شبکه ها را از بین ببرد و امنیت را برای مردم و شهروندان درکشور ها فراهم نماید.

در ادامه رئیس پلیس کشور اندونزی اظهار کرد: جمعیت بالا و وسعت زیاد اندونزی و همچنین پراکندگی تعداد جزایر، مبارزه با مواد مخدر در این کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی افزود: تجربیات بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر می تواند برای کشور اندونزی موثر و کار آمد باشد.

این مقام مسئول خواستار تبادل تجربیات و انجام اقدامات مشترک با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha