یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 20054

صبح امروز پروژه «دارویی سافت ژل» با حضور وزیر بهداشت، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و دست‌اندركاران گروه صنعتی مینو رسما به بهره‌برداری رسید.

پروژه دارویی «سافت ژل مینو» افتتاح شد
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاح پروژه دارویی «سافت ژل مینو» با اشاره به دغدغه آزادگان پس از ورود به كشور برای ایفای نقش در چرخه اقتصادی كشور، گفت: بر این اساس سنگ بنای موسسه اقتصادی و خودكفایی آزادگان با سرمایه اولیه حدود دو میلیارد تومان در سال 1373 بنا نهاده شد. حدود سه چهارم این سرمایه غیرنقدی بود و این موسسه امروز به یك بنگاه اقتصادی با گردش مالی حدود یك‌هزار میلیارد تومان در سال تبدیل شده است و نقش مهمی را در چرخه اقتصادی كشور ایفا می‌كند.

وی با اشاره به اصل «44» قانون اساسی ادامه داد: یكی از بخش‌های این موسسه كه به بخش غیردولتی واگذار شد، مجموعه «مینو» است كه امروز به یك بنگاه اقتصادی پیشرو با بالاترین وضعیت در بورس تبدیل شده است. تابلوی بورس بیانگر جایگاه این بنگاه در چرخه اقتصادی كشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه «سافت ژل» در مجموعه مینو افزود: مجموعه سافت ژل با حدود 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شكل گرفت و در اوج تحریم‌ها، تجهیزات آن از آمریكا خریداری و به ایران منتقل شد. در مجموع راه توسعه كشور آن است كه كار به دست افرادی سپرده شود كه توانایی انجام آن را دارند و از تعهدات لازم به نظام اسلامی برخوردارند.

وی ادامه داد: ما در برنامه چهارم توسعه در اندیشه رشد هشت درصدی بودیم. اما متاسفانه با آن فاصله معناداری داریم و با توجه به بحران اقتصادی جهانی در سال گذشته با این هدف فاصله بسیار معناداری داشتیم. اما در برنامه پیش رو بر این اراده هستیم كه رشد بیش از هشت درصد را تجربه كنیم. هر چند كه با اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها طبیعتا با توقف كوتاه مدتی روبرو می‌شویم؛ اما اگر این طرح به درستی اجرا شود، سكوی پرشی برای رسیدن به افق‌های بلند خواهد بود.

وی ابراز امیدواری كرد كه گردش مالی شركت اقتصادی و خودكفایی آزادگان در پایان برنامه پنجم به پنج هزار میلیارد تومان ارتقاء یابد.

نایب رییس مجلس در این باره ادامه داد: این موضوع قطعا دست یافتنی است. باید بنگاه‌های توانمندی همچون این مجموعه حركت خود را سامان دهند.

وی با بیان این كه شركت «سافت ژل» می‌تواند حدود 23 دارو تولید كند، افزود: امكان استفاده معناداری از فضای فراهم شده برای «سافت ژل» وجود دارد و می‌توان خطوط جدیدی را در زمینه‌ تامین نیازهای دارویی كشور راه‌اندازی كرد. در این زمینه با دكتر دستجردی پیمان می‌بندیم كه عزم و اراده خود را در عرصه تولیدات دارویی معطوف بداریم.

ابوترابی در پایان گفت: در حال حاضر تمام بدهی‌های خود به بانك‌ها را نهایی كرده‌ایم. این در حالی است كه اكنون كمبود نقدینگی یكی از مشكلات صنعت كشور است. امیدوارم شاهد رشد و توسعه اقتصادی كشور باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از پروژه «سدیم والپرایت» نیز رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha