وزیر بهداشت گفت: مردم در هوای گرم از منازل خارج نشوند مگر اینكه كار ضروری داشته باشند چرا كه در طی روزهای اخیر به علت گرما مأموریت‌های اورژانس 30 درصد افزایش داشته است كه بیشتر آنها به علت گرمازدگی بوده است.

افزایش 30 درصدی مأموریت اورژانس به علت گرمای هوا
به گزارش سلامت نیوز  مرضیه وحید دستجری در حاشیه مراسم افتتاح سافت‌ژل دارویی مینو اظهار داشت: توصیه می‌شود با وجود گرمای هوا مردم در زیر آفتاب تردد نداشته باشند و در صورت تردد حتماً از كلاه استفاده كنند. همچنین از مایعات به حد كافی مصرف كنند.

وی در خصوص تولید دارو در كشور گفت: وزارت بهداشت برنامه‌ای در خصوص تولید دارو در داخل كشور به خصوص داروهای گرانقیمت داشت كه در این برنامه داروهای بیماران صعب‌العلاج از جمله سرطانی‌ها در اولویت قرار گرفت و این داروها بسیار موثر و مورد نیاز كشور هستند.

وحید دستجردی گفت: اگر داروهای سرطانی به موقع و با تشخیص به هنگام سرطان‌ها به فرد داده شود تا 50 درصد می‌تواند در بهبودی فرد تأثیر داشته باشد.

وی افزود: با برخی پژوهشگران دارویی كشور در زمینه تولید داروهای صعب‌العلاج به ویژه داروهای سرطانی قراردادهایی بسته‌ایم. تا ظرف مدت كوتاهی در آینده نزدیك به تولید صنعتی برسند. هر دارویی كه در داخل كشور تولید می‌شود قیمت تمام‌شده آن از 50 تا چند صددرصد كاهش می‌یابد. همچنین برخی داروهای تولید داخل 2 تا 3 برابر ارزان‌تر از نوع خارجی آنهاست.

وزیر بهداشت یادآور شد: هر داروی كه بخواهد وارد كشور شود باید ظرف مدت یك سال فناوری تولید آن در اختیار كشور قرار گیرد.

وی در خصوص زیرمیزی‌ها نیز گفت: معاون درمان وزارت بهداشت برنامه واقعی كردن تعرفه‌ها را در نظر دارد و در اولویت‌های خود قرار داده است تا از پدیده‌های خلافی همچون زیر میزی جلوگیری و در صورت ایجاد برخورد جدی كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha