وزیر بهداشت با بیان این كه ایران در زمینه‌ دارو حرف اول را در منطقه می‌زند، گفت: به منظور فراهم آوردن زمینه رشد صنعت دارویی كشور، بنا بر آن شده كه شرط ورود هر دارویی به كشور امكان تولید آن دارو پس از یك سال در كشور باشد.

شرط ورود دارو به كشور، تولید آن دارو پس از یك سال در كشور است
 دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح پروژه دارویی «سافت ژل مینو»، درمان و دارو را از گران‌ترین خدمات كشورها برای مردم عنوان كرد و گفت: چرخه دارویی ایران از گردش مالی حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان برخوردار است كه 35 درصد این چرخه برای ورود داروهای گران قیمت از خارج كشور صرف می‌شود. تنها حدود چهار تا پنج درصد داروهای مصرفی كشور از خارج وارد می‌شوند.

وی با بیان این كه در ابتدای انقلاب قدم بزرگی در زمینه‌ تولید داروهای ژنریك در كشور برداشته شد، ادامه داد: این امر به ارتقای صنعت دارویی كشور منجر شد. پروژه دارویی «سافت ژل» و اقدامات این چنینی دستاوردهای بزرگی در جهت خودكفایی كشور در زمینه دارو است.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه بالای صنعت داروسازی ایران در منطقه افزود: همكاری‌های مشترك با شركت‌های داروسازی پیشرفته دنیا می‌تواند به رونق و خودكفایی ایران در زمینه‌ دارو كمك فراوانی كند؛ چرا كه قطعا با تولیدات داخلی هزینه‌های درمان و دارو به صورت قابل توجهی كاهش می‌یابد.

وی قیمت داروهای تولید داخل را سه تا چهار برابر پایین‌تر از مشابه خارجی آن عنوان كرد و گفت: با تولید داخل می‌توان آنچه كه مردم از جیب خود برای دارو می‌پردازند را بسیار كاهش داد.


وحید دستجردی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی ادامه داد: ما از این تحریم‌ها به عنوان فرصت استفاده كردیم نه تهدید. امیدواریم علیرغم تحریم‌ها و با كمك فعالان در این زمینه مسیری به سمت ترقی را طی كنیم.

وی با اشاره به طراحی نقشه نظام سلامت در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت در برنامه‌ریزی‌ و طراحی خود در نقشه جامع علمی كشور و همچنین در نقشه نظام سلامت بنا دارد كه بسیاری از داروهای گران قیمت و اساسی را در داخل كشور تولید كند. معاونت‌های پژوهشی و غذا و داروی وزارت بهداشت در این زمینه عزم جدی دارند.

وزیر بهداشت تاكید كرد: وزارت بهداشت به منظور توسعه صنعت دارویی كشور از هیچ حمایتی دریغ نخواهد كرد.

وحید دستجردی در پایان خطاب به مسوولان پروژه دارویی «سافت ژل مینو» گفت: امیدوارم 23 داروی این شركت هر چه سریع‌تر و با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. وزارت بهداشت نیز در این زمینه از هیچگونه همكاری كوتاهی نخواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha