مدیر كل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: برچسب اصالت دارو به تمام مردم امكان بازرسی از دارو را می‌دهد. 30 قلم دارو از ابتدای امسال برچسب اصالت دارو دریافت كردند كه تا آخر هفته به 100 قلم می‌رسند.

100 قلم دارو تا آخر هفته برچسب اصالت دارو می‌گیرند
محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با فارس با عنوان این مطلب اظهار داشت:‌ مكمل‌ها را نیز جزء دریافت‌‌كنندگان برچسب اصالت دارو قرار دادیم اما فعلاً درج برچسب اصالت بر روی داروها اولویت است و تا آخر هفته بیش از 100 قلم دارو این برچسب را دریافت می‌كنند.

وی افزود: به كمك این برچسب كه روی آن شماره‌ای مندرج است مصرف‌كننده می‌تواند با پیگیری شماره از طریق شماره تلفن موجود تقلبی‌بودن یا نبودن دارو را استعلام كند.

شانه‌ساز تصریح كرد:‌ در حال حاضر پس از ابلاغ آئین‌نامه داروخانه‌ها، آئین‌نامه‌های جدید ساخت و ورود كه در واقع ضوابط جدید واردات و ساخت و تولید دارو در دستور كار قرار دارد كه علاوه بر اینكه كیفیت محصولات تولید داخل را بالا می‌بریم سیاست این است كه واردات ما منجر به تولید شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یكی از سیاست‌ها این است كه داروهای وارداتی بعد از مدت زمان تعریف‌شده منجر به تولید شود. همچنین استفاده از ظرفیت خالی صنایع و توجه جدی‌تر به محصولات تولید داخل و شفافیت بیشتر جزء برنامه‌های مهم این آئین‌نامه است.

مدیر كل نظارت بر داروی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: آمار بین‌المللی قاچاق دارو در امریكا یك یا 3 درصد، در اروپا 3 تا 5 درصد و در كشورهای در حال توسعه 10 تا 25 درصد است. از سال 87 كه حجم داروهای قاچاق در حال بالا رفتن بود طرح‌های ضربتی انجام شد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر حداكثر بین 80 تا 120 میلیارد تومان داروی قاچاق و تقلبی وارد كشور می‌شود كه اگر مكمل‌های غذایی را به آن اضافه كنیم تا 150 میلیارد تومان است كه با توجه به كشورهای منطقه آمار خوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha