در ایتالیا حدود 2 هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود دارد و دولت اعلام کرده است قصد دارد تا 2 سال آینده آنها را به 20 هزار ایستگاه افزایش دهد

ابتکار جدید/خودروهای اجاره ای راهکار کاهش آلودگی هوا

سلامت نیوز: در ایتالیا حدود 2 هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود دارد و دولت اعلام کرده است قصد دارد تا 2 سال آینده آنها را به 20 هزار ایستگاه افزایش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  ایتالیایی ها با استفاده از خودروهای کوچک اجاره ای مشترک و ارزان قیمت در شهرهای بزرگ این کشور تلاش می کنند از  آلودگی هوا جلوگیری کنند.
 شهرداری رم در چند سال گذشته با صدور مجوز برای  چند شرکت فعال در زمینه عرضه گسترده خودروهای کوچک بدون راننده موسوم به « کار شیرینگ » توانسته است ترافیک شهری و آلودگی هوا را در پایتخت ایتالیا کاهش قابل توجهی دهد.


«هارتس»، مدیر شرکت بزرگ خودروهای اجاره ای بدون راننده  « کار تو گو» در شهر رم گفت: کارشرینگ نوع جدیدی از تردد شهری است که در شهرهای بزرگ اروپا از جمله رم با هدف استفاده کمتر از خودروهای شخصی و کمک به کاهش الودگی هوا صورت می گیرد.

وی افزود: شرکت ما بیش از 600 دستگاه خودروی کوچک در رم دارد که در شهر پراکنده اند و متقاضیان می توانند در طول شبانه روز به اسانی و با استفاده از اپلیکشین های تلفن هوشمند نزدیک ترین خودرو به منزل و یا محل کار خود را شناسایی کنند و بدون نیاز به سوئیچ با همان موبایل خود وارد خودرو شوند و از ان استفاده کنند. این روش موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان نیز می شود.
این ابتکار عمل با استقبال فعالان محیط زیست در ایتالیا روبرو شده است.
خانم « روبرتا میرا کاپیلو»، یکی از فعالان محیط زیست در رم گفت: کاهش آلودگی هوا نیازمند تلاش جمعی است بنابر این هر فرد موظف است در رویکرد خود در قبال تردد شهری تجدید نظر کند یعنی به جای استفاده از خودروهای شخصی باید هر چه بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و خودروهای اشتراکی که از تاکسی ارزان تر نیز هستند و هزینه ان از طریق کارت اعتباری به صورت خودکار پرداخت می شود استفاده کرد.
در همین حال شهرداری رم اعلام کرد به زودی دهها دستگاه اتوبوس برقی .هیدروژنی به ناوگان اتوبوسرانی این شهر اضافه می شود.
شهرداری رم برای خودروها و موتورهای برقی در سطح شهر ایستگاه های شارژ برق تعبیه کرده است و به منظور تشویق مردم به استفاده از این خودروها، انها را از پرداخت مالیات ماشین، هزینه پارکینگ و ورود به منطقه محدوده ترافیک معاف می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha