دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 200608

مطالعات نشان داده‌اند که اضافه کردن ۷۵ گرم گردو (کمی بیشتر از نصف فنجان) به برنامه روزانه غذایی در مردانی که براساس رژیم غذایی غربی تغذیه می‌کنند، باعث بهبودی در کیفیت اسپرم می‌شود.

مردان برای تقویت باروری، گردو بخورند

سلامت نیوز: مطالعات نشان داده‌اند که اضافه کردن ۷۵ گرم گردو (کمی بیشتر از نصف فنجان) به برنامه روزانه غذایی در مردانی که براساس رژیم غذایی غربی تغذیه می‌کنند، باعث بهبودی در کیفیت اسپرم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، اسیدهای چرب امگا-۳، چربی‌های سالمی هستند که در همه انواع مغزهای خام، از جمله گردو، یافت می‌شوند. دانشمندان از امگا-۳ به‌عنوان یکی از مواد مغذی ضروری نام می‌برند، چون انسان‌ها باید این ماده مغذی را از منابع غذایی دریافت کنند.

اسیدهای چرب امگا-۳


اسیدهای چرب امگا-۳، چربی‌های سالمی هستند که در همه انواع مغزهای خام، از جمله گردو، یافت می‌شوند. دانشمندان از امگا-۳ به‌عنوان یکی از مواد مغذی ضروری نام می‌برند، چون انسان‌ها باید این ماده مغذی را از منابع غذایی دریافت کنند. اسیدهای چرب امگا-۳ می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آرتریت و سرطان کمک کنند.


علاوه بر این‌ها، مسئولیت عملکرد مغزی سالم هم بر عهده اسیدهای چرب امگا-۳ قرار دارد. این ماده مغذی، به شکل‌گیری بینایی سالم و سیستم عصبی سالم در دوران جنینی کمک می‌کند. بنابراین، دریافت امگا-۳ در دوره‌های مختلف زندگی برای همه افراد لازم است. کمبود اسیدهای چرب امگا-۳ می‌تواند به چنین مشکلاتی منجر شود: خشکی پوست، حافظه ضعیف،‌ افسردگی و خستگی.

تقویت باروری در مردان


یکی از فواید گردو که کمتر شناخته شده، تاثیر آن در تقویت باروری مردان است. مطالعات نشان داده‌اند که اضافه کردن ۷۵ گرم گردو (کمی بیشتر از نصف فنجان) به برنامه روزانه غذایی در مردانی که براساس رژیم غذایی غربی تغذیه می‌کنند، باعث بهبودی در کیفیت اسپرم می‌شود.

منبع:livestrong

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha