رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه مناسب برای هلال احمر، مساعدت کند.

مساعدت مجلس به بودجه هلال احمر

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه مناسب برای هلال احمر، مساعدت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر با اشاره به ملاقات‌هایی که در خصوص ضرورت حمایت دولت در پشتیبانی و تجهیز هلال احمر با معاون اول رئیس‌جمهوری داشته است، خواستار پیگیری موارد مورد بحث در این دیدارها شد.

وی همچنین ضمن یادآوری دوباره ضرورت توجه به زلزله احتمالی پایتخت، اظهار کرد: باید همواره احتمال وقوع زلزله در تهران را به یاد داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری و مواجهه با این پدیده احتمالی را داشته باشیم و به‌خصوص برای تحقق مصوباتی که در این زمینه وجود دارد، پیگیری کرده و عزم جدی برای آمادگی مقابله و رفع بحران زلزله احتمالی داشته باشیم و البته مساعدت مجلس در این خصوص و تصویب بودجه مناسب برای هلال احمر نقش بسزایی دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در این جلسه با تاکید دوباره بر حضور مستمر اعضای شورای معاونین در استان‌ها، گفت: همه اعضای شورای معاونین باید برنامه بازدید استانی خود را در اسرع وقت ارائه کنند.

    گزارش كارگروه مقابله با زلزله احتمالی تهران

حسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در جلسه شورای معاونین با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کارگروه مقابله با زلزله احتمالی تهران، گفت: سناریوهای هفت‌گانه‌ای برای مقابله با زلزله احتمالی تهران طراحی شده، اما باید به مواردی چون مشکلات ساختاری استان تهران، لزوم تکمیل پایگاه‌های اقماری، تهیه نرم‌افزار مدیریت عملیات بحران و توسعه آموزش همگانی (طرح خادم) توجه جدی داشت.

در این جلسه گزارشی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در ستاد اربعین، عملیات امدادرسانی در حادثه برخورد قطار در سمنان، ارسال کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به سوریه، نقش جمعیت در مانور ایمنی و زلزله، نحوه حضور در شورای اجتماعی کشور و نحوه استفاده از توان جمعیت هلال احمر در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha