كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر از هر 10 تخت بستری در بخش روانپزشكی 3 تا 5 تخت توسط مصرف‌كنندگان شیشه كه دچار عوارض شدید شده‌اند اشغال شده است.

از هر 10 تخت بستری روانپزشكی 3 تخت مربوط به مصرف‌كنندگان شیشه است
فیروزه جعفری در گفت‌وگو با  فارس در حاشیه همایش رسانه، اعتیاد و سلامت اجتماعی اظهار داشت: یكی از اثرات شیشه اختلالات روانپزشكی بویژه جنون است و سیر این اختلال در بین مصرف كنندگان شیشه از مهمترین سؤالات بزرگ در دنیاست.

وی افزود: براساس مقالات موجود این اختلال باید ظرف یك ماه بهبود یابد در حالی كه تحقیقات نشان داده است این اتفاق نمی‌افتد به عنوان مثال در ژاپن بیشتر از یك ماه طول می‌كشد و در برخی موارد دیده شده است كه این عوارض تا آخر عمر ادامه دارد.

جعفری تصریح كرد: در همین زمینه با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طرحی در زمینه درمان عوارض شیشه داریم. اغلب مصرف كنندگان شیشه نیاز به اقدامات دارویی و روانپزشكی دارند.

وی همچنین در خصوص پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: اولین سطح پیشگیری رسیدن به افراد سالم جامعه است كه خبرنگاران در آن نقش مهمی دارند متاسفانه بیشتر از اینكه به بخش پیشگیری و جمعیت سالم جامعه كه بیش از 70 میلیون نفر هستند بپردازیم به درمان و سوء مصرف مواد مخدر كه حدود 2 میلیون نفر هستند، پرداخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha