رییس بیمارستان طرفه با اعلام افزایش شیوع "سرطان چشم" در کودکان، آلودگی هوا را از عوامل احتمالی این مسئله برشمرد.

افزایش شیوع "سرطان چشم" در کودکان/ آلودگی هوا از عوامل احتمالی

سلامت نیوز: رییس بیمارستان طرفه با اعلام افزایش شیوع "سرطان چشم" در کودکان، آلودگی هوا را از عوامل احتمالی این مسئله برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد فقیهی؛ رییس بیمارستان طرفه در خصوص عملکرد و سابقه این بیمارستان در درمان بیماری‌های چشمی  گفت: بیمارستان طرفه تابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است و کاملا دولتی اداره می‌شود. این بیمارستان از ابتدای فعالیت، بهترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی خارجی را برای درمان بیماران در اختیار پزشکان گذاشته است که این دستگاه‌ها هنوز هم در بیمارستان موجود است و از آنها نگهداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولین عمل شبکیه چشم ایران هم در این بیمارستان انجام شد، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمت را برای درمان بیماری‌های چشمی برای مردمی که نیازمند هستند، انجام دهیم. این کار تخصص بالا و باکیفت مناسب می‌خواهد تا بتواند اثربخش باشد. امیدواریم با توجه به تیم حاضر در بیمارستان طرفه که از بهترین استادان پزشکی ایران هستند، بهترین فرم کار را داشته باشیم تا افرادی که از نظر مالی مشکلاتی دارند؛ بهترین بهره را ببرد. این موضوع هدف اصلی ما است.

وی با اشاره به اینکه مراجعان ما از طیف‌های سنی مختلفی هستند، گفت: اکثر این بیماران را کودکان تشکیل می‌دهند. ما مسئولان را متقاعد کردیم تا این مرکز به یک مرکز چشم‌پزشکی باکیفیت تبدیل شود. باید توجه داشت که یک اتاق عمل چشم نزدیک به 2 میلیارد هزینه دارد تا پزشکان بتوانند باکیفیت کار کنند. همه هزینه‌های اتاق‌های عمل ما با کمک‌های مردمی و مسئولان تامین می‌شود. اکنون ما می‌توانیم مدعی باشیم که بهترین خدمات چشم پزشکی را در داخل کشور به بیماران ارئه می‌دهیم.

فقیهی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح با اینکه نیاز به تغییرات دارد، ولی با این وجود طرح خوبی به نظر می‌رسد. پس از اجرای این طرح قیمت و هزینه‌های بیمارستانی کاهش چشم‌گیری یافته است. بیماران تحت نظر بهترین پزشکان و با بهترین تجهیزات پزشکی وارد اتاق عمل می‌شوند و عمل خود را هم با موفقیت به پایان می‌رسانند.

وی مهترین مشکل بیمارستان طرفه را عدم پرداخت‌ به موقع بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: عدم پرداخت‌های به موقع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است که امیدواریم هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود. حل این مسئله اراده ملی می‌خواهد و باید با برنامه‌ریزی مشکلات را حل کرد.

رییس بیمارستان طرفه تهران خاطرنشان کرد: در روز حدود هفتصد و پنجاه بیمار در بیمارستان طرفه ویزیت می‌شوند که از سراسر کشور به ما مراجعه می‌کنند. باتوجه به استقبال مردم، در بیمارستان مرکز آموزشی ایجاد کردیم که با حضور تمام وقت اعضای هیات علمی در حال آموزش به دانشجویان هستیم.

ویخاطرنشان کرد: با این ساختار نمی‌توانیم جوابگوی مراجعان باشیم، با توجه به استقبال مردم بایدبه فکر گسترش بیمارستان باشیم، زیرا ما مراجعان خارج از کشور هم داریم. به صورت میانگین در ماه 50 تا 70 بیمار خارجی به بیمارستان طرفه مراجعه می‌کنند که تحت نظر پزشکان ایرانی درمان می‌شوند.

فقهی با اشاره به فعالیت‌های موفق بیمارستان طرفه گفت: یکی از اقدامات موفق ما این است که توانایی آن را داریم که سرطان چشمی را درمان کنیم. سرطان چشم همانند دیگر سرطان‌ها است و متاسفانه شیوع آن در حال افزایش است و بیشتر در اطفال دیده می‌شود. این بیماری در یکی از لایه‌های شبکیه و عصب چشم مشکلاتی به وجود می‌آورد و می‌تواند یک چشم و در برخی مواقع هر دو چشم را دچار مشکل کند. ما موفق شدیم در سال گذشته 30 بیماری که به سرطان چشم مبتلا بودند را درمان کنیم. یک موسسه خیریه در خصوص کمک‌رسانی به این بیماران یک میلیارد سرمایه‌گذاری کرد تا بتوانیم به مراجعان خدمت رسانی کنیم.

وی آلودگی هوا را از دلایل احتمالی افزایش شیوع سرطان چشم در کشور برشمرد و گفت: شیوع این بیماری در کشور با توجه با آلایندهای موجود در اطفال رو به افزایش است. ما با کمترین نرخ موجود، بیماران را درمان می‌کنیم. اگر بیماران برای معالجه سرطان چشم به دیگر مراکز مراجعه کنند باید 20 میلیون تومان بپردازند، ولی در بیمارستان ما با 100 هزار تومان درمان می‌شوند. در حال حاضر از هر سیصد هزار نفر چهار الی پنج نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha