رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام آخرین آمار افرادی که دارای اختلال روحی هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال 96 اورژانس اجتماعی را در 150 شهر با جمعیت بالای 50 هزار نفر مستقر کنیم.

آخرین آمار افراد دارای اختلال روحی و روانی

سلامت نیوز:رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام آخرین آمار افرادی که دارای اختلال روحی هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال 96 اورژانس اجتماعی را در 150 شهر با جمعیت بالای 50 هزار نفر مستقر کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش ملی سیاست‌گذاری اجتماعی در حوزه خانواده اظهارداشت: اولویت ما اجرای برنامه‌های پیشگیرانه است که در این جهت ترویج مشاوره ازدواج و خانواده، برگزاری آموزش‌های دوران عقد، آموزش‌های جنسی همسران را مدنظر قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سه پژوهش با همکاری سازمان بهزیستی در حال انجام است، گفت: یکی از آنها، با هدف ارتقای مهارت اجتماعی دانش‌آموزان با وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است. ما در سال‌های اخیر در زمینه تحمل پذیرش یکدیگر کار نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تقویت مدارس دوستدار زندگی گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با همکاری نهادهای مختلف در 31 استان انجام می‌شود که در هر استان 10 مدرسه به منظور توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مهارت‌های زندگی در نظر گرفته شده است.

محسنی‌بندپی با اشاره به آمار اختلالات روحی و روانی در کشور گفت: در حال حاضر 23.4 درصد از جمعیت 15 تا 60 ساله دچار نوعی از اختلالات روحی و روانی هستند. خانواده یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین فشار روانی را به افراد تحمیل می‌کند. مرگ، طلاق، نبود سازش و وفاداری میان زوجین از جمله عوامل است که در افزایش فشار روحی و روانی بر افراد موثر است.

وی افزود: استفاده غیرفنی و غیرتخصصی از فضای مجازی از یکسو و بی توجهی به تغییر سبک زندگی و انجام نشدن پژوهش‌های کاربردی و نبود نگاه سیستمی و فرآیند محور موجب شده است که تغییراتی در وضعیت خانواده‌ها به وجود بیاید. در حال حاضر دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار داریم که 71.1 درصد از آنها به دلیل فوت همسر، 13.7 درصد به علت زندانی شدن شوهر یا ترک خانواده از سوی او و 250 هزار نفر به علت جدایی به زن سرپرست خانوار تبدیل شده‌اند. 135 هزار دختر نیز خودسرپرست هستند.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 80 درصد از طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها لازم است به آموزش‌های مهارت‌های زندگی بپردازند و تحمل همدیگر را نهادینه کنیم و اخلاق را محور زندگی خود قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha