دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

هر ساعت 19 طلاق در کشور

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وقوع 19 طلاق در هر ساعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صد او سیما، سلمان خدادادی در همایش ملی سیاست گذاری اجتماعی در حوزه خانواده گفت: میانگین فاصله ازدواج تا طلاق از 5 تا 7 سال به 3 تا5 سال کاهش یافته است .


وی افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار از یک میلیون  و 664 هزار نفر در سال 85 به  2 میلیون و 553 هزار نفر در سال 90 افزایش یافته که نگران کننده است.


رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده گفت: ما از نظر قانون در کشور کمبودی نداریم اما اگر به قانون اساسی و قوانین کشور عمل می شد مشکلات تا این حد افزایش پیدا نمی کرد .


وی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده در سال 91 افزود: تشکیل دادگاه مستقل رسیدگی به اختلاف های خانوادگی در تمام شهرستان ها در این قانون آمده اما متاسفانه این دادگاهها تشکیل نشده است.


خدادادی اضافه کرد: قانون حمایت از جوانان نیز درسال 83 تصویب شده است اما متاسفانه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان که در این قانون مورد توجه قرار گرفته است به راحتی پرداخت نمی شود.


وی ادامه داد: قانون حمایت از کودکان بی سرپرست، قانون کاهش ساعت کار بانوان و قوانین مشابه در زمینه های اجتماعی باید با همکاری و همفکری قوای سه گانه، دولت و تشکل های مردم نهاد اجرایی شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha