عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ممنوعیت تولید، واردات و مصرف تراریخته‌ها بعد از تصویب در کمیسیون کشاورزی در کمیسیون تلفیق مجلس نیز مصوب شد تا با پایان کار کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مطرح شود.

کمیسیون تلفیق مجلس کشت، واردات و مصرف محصولات دستکاری ژنتیکی شده را ممنوع کرد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ممنوعیت تولید، واردات و مصرف تراریخته‌ها بعد از تصویب در کمیسیون کشاورزی در کمیسیون تلفیق مجلس نیز مصوب شد تا با پایان کار کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مطرح شود.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: موضوع ممنوعیت هرگونه واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته بدون ضوابط در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 10 تا 15 میلیون تن به طور سالانه محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: محصولات کشاورزی تراریخته از طریق مهندسی و دستکاری ژنتیک تولید می‌شوند و این امر عارضه‌هایی در محصول نهایی ایجاد می‌کند که باعث آلرژی و عوارض در سلامتی انسان نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 26 کشور اروپایی به طور کامل تولید محصولات غذایی و کشاورزی تراریخته را ممنوع کرده‌اند که این امرنشان می‌دهد که در ایران نیز باید اقدامات جدی‌تری در این خصوص صورت گیرد.

پاپی‌زاده گفت: مصوبه کمیسیون کشاورزی مجلس شورا ی اسلامی اخیراً در کمیسیون تلفیق مجلس نیز نهایی شده است و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که به طور مشخص موضوع تراریخته‌ها چه زمانی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود افزود: این موضوع در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس شورای قرار گرفته است تا هر زمان امور کمیسیون تلفیق تمام شود، با اغاز بررسی برنامه ششم، موضوع تراریخته‌ها نیز در صحن علنی مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha