هدایت حسینی امروز در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک قند و چربی گفت: بیش از 50 درصد نانوایی‌های تافتون نیز مصرف نمک خود را به این میزان کاهش داده‌اند اما نان‌های بربری هنوز بیش از 1 درصد نمک دارند و عمده نان‌های لواش نیز بین 1 تا 2 درصد نمک دارند.

میزان نمک نان سنگک به زیر یک درصد رسیده است

سلامت نیوز:رئیس انستیتو تغذیه کشور از کاهش نمک نان سنگک به زیر یک درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هدایت حسینی امروز در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک قند و چربی گفت: بیش از 50 درصد نانوایی‌های تافتون نیز مصرف نمک خود را به این میزان کاهش داده‌اند اما نان‌های بربری هنوز بیش از 1 درصد نمک دارند و عمده نان‌های لواش نیز بین 1 تا 2 درصد نمک دارند.

وی با بیان اینکه  بخش عمده‌ای از نمک دریافتی مردم از طریق نان است افزود: با اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت و سازمان استاندارد مصرف نمک روزانه مردم از طریق نان از 6 گرم به 3 گرم کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: همزمان با پایش میزان نمک مصرفی در نان‌ها طرحی برای جایگزینی نمک در نان آغاز شده است که با وجود کاهش نمک، طعم نان حفظ شود.

در ادامه این نشست خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 70 هزار نانوا در کشور تحت پوشش نظارت‌های وزارت بهداشت قرار دارند گفت: طبق تفاهمنامه همکاری سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه ارتقای کیفیت و کاهش نمک نان، سازمان ملی استاندارد ایران موظف است ضمن بازنگری استانداردهای آرد و نان و اجباری کردن استاندارد نان، استاندارد نمک در همه نان‌های سنتی را در حد یک درصد مصوب کند و مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت نیز مکلف است بر حسن اجرای استانداردهای اجباری نان سنتی نظارت کند.

وی گفت: در این میان رعایت بهداشت فردی، رعایت استاندارد تجهیزات، کنترل افزودنی‌های غیرمجاز و بهداشت محل نانوایی بخشی از چالش‌های موجود در نانوایی‌ها است که طبق مصوبه جلسه چهاردهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مکلف به اجرای استانداردهای اجباری این تفاهم نامه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha