دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 200654

یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مانند سبک زندگی و انواع بیماری‌ها باعث ایجاد خونریزی و کبودی پوست می شود.

دلایل کبودی پوست

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مانند سبک زندگی و انواع بیماری‌ها باعث ایجاد خونریزی و کبودی پوست می شود.

رضا مالکی متخصص پوست و مو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ به وسیع ترین عضو بدن اشاره کرد و گفت: پوست صورت نازك ترین و كف دست و پا ضخیم ترین قسمت پوست بدن انسان است.

وی با بیان اینکه ریز فاکتورهایی مانند سبک زندگی و انواع بیماری‌ها باعث ایجاد خونریزی و کبودی روی بدن می شود، عنوان کرد: آسیب دیدگی کبدی باعث کاهش خون، پلاکت، توقف تولید پروتئین و تعداد سلول های بدن می شود.

این متخصص پوست و مو با اعلام اینکه خون مردگی باعث ایجاد کبودی در پوست می شود، بیان کرد: ضربه باعث تخریب غشاهای مخاطی و رگ های خونی می شود که همین امر کبودی پوست را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اکثر کبودی ها با درد، تغییر رنگ و ورم همراه است، افزود: عواملی مانند بیماری های خونی، مصرف زیاد آسپرین، نازکی سطح پوست، کمبود پروتئین، خونریزی از لثه ها و بینی، درد مفصل، ورم و التهاب موضعی از علائم کبودی پوست است که در اکثر زمان ها دیر بهبود می یابد.

مالکی با اشاره به افزایش سن اظهار داشت: با افزایش سن، پوست دچار کاهش چربی لایه حفاظتی و تولید پروتئین ساختاری کلاژن، نازک شدن سطح پوست می شود.

وی افزود: اگر پوست به مدت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش آن قرار بگیرد، احتمال کبودی آن 100 درصد است.

این متخصص پوست و مو درباره تاثیر تغذیه بر پوست بیان کرد: مصرف مواد غذایی مانند میوه، مرکبات، جگر سیاه، مرغ، سالاد، کمپوت، سوپ های اسفناج، صدف و هویج باعث شفافیت و پاکسازی پوست می شود.

وی با بیان اینکه پوست از بروز میکروب و باکتری به بدن جلوگیری می کند، تاکید کرد: پوست در کاهش و افزایش فشار خون تاثیر بسزایی دارد و باعث ترمیم بافت خود نیز می شود.

مالکی با اشاره به ترشح مواد دفعی بدن بیان کرد: ارتباط با محیط، تنظیم حرارت بدن و تعریق، متابولیسم آب و نمك و ذخیره چربی از مهم ترین وظایف پوست است.

وی ت با بیان اینکه اپیدرم در مقابل جراحت از پوست محافظت می کند، افزود: مصرف كلسترول و اشعه ماورای بنفش (به اندازه کافی) باعث افزایش ویتامین D در پوست و مانع کبودی آن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha