اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس تهران از شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان خواست در سفرهای درون‌شهری به هیچ‌وجه سوار خودروهای ناشناس نشوند.

دختر جوان؛ قربانی دوستی در فضای مجازی

سلامت نیوز: اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس تهران از شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان خواست در سفرهای درون‌شهری به هیچ‌وجه سوار خودروهای ناشناس نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، سرقت، آدم‌ربایی، تعرض و... از جمله جرائمی است که به وسیله مجرمان مسافربرنما به وقوع می‌پیوندد و تاکنون شاهد حوادث تلخ زیادی در‌این‌باره بوده‌ایم. یکی از قربانیان این نوع جرائم، دختر دانش‌آموزی است که وقتی به پلیس مراجعه کرد، ماجرا را این‌گونه شرح داد: «مدت‌ها بود در تلگرام، واتس‌اپ و... سرک می‌کشیدم و خیلی از وقتم را بی‌دلیل صرف این کار می‌کردم. تا اینکه یک روز با پسری جوان به نام آرش آشنا شدم. اوایل فقط برای هم مطالب طنز می‌فرستادیم و کم‌کم به جمله‌های عاشقانه و ارسال عکس هم رسید و جوری شده بود که آرش کاملا من را می‌شناخت و بعد هم چندباری با هم قرار گذاشتیم. همه‌چیز به‌ظاهر خوب بود تا اینکه یک روز آرش، خیلی راحت به من پیشنهاد داد به خانه او بروم. از این حرفش خیلی ناراحت و با قهر از او جدا شدم. پس از آن جواب تماس‌هایش را ندادم مدتی از این ماجرا گذشت؛ تازه داشتم همه‌چیز را فراموش می‌کردم تا اینکه اتفاقی افتاد».

این دختر ادامه داد: «آن روز بعد از اینکه از مدرسه تعطیل شدم، کمی با دوستانم زمان صرف کردم. هوا در حال تاریک‌شدن بود، خیلی نگران بودم و سعی داشتم قبل از تاریکی هوا به خانه برسم. این شد که خیلی زود خودم را به خیابان رساندم و برای اولین خودرویی که چراغ زد دست بلند کردم و سوار شدم. خودرویی که سوار شده بودم پراید مدل‌پایین و راننده آن فرد جوانی بود که با واردشدن من صدای ضبط ماشین را کم کرد و آدرس و مسیر را پرسید و بعد درباره هوا صحبت کرد.
بی‌اعتنا به حرف‌های راننده، مشغول تماشای بیرون شدم که ماشین کمی جلوتر نگه داشت و دو پسر جوان یکی جلو و دیگری عقب، کنار دست من، سوار خودرو شدند. ابتدا همه‌چیز معمولی و عادی به نظر می‌رسید و هیچ چیز مشکوکی دیده نمی‌شد، اما طولی نکشید ماشین به‌سرعت مسیرش را عوض کرد و به مسیر فرعی پیچید. مسیر ماشین که عوض شد با نگرانی از راننده دلیلش را پرسیدم. هنوز حرفم تمام نشده بود که نفر عقبی با چاقو به سمت من حمله‌ور شد و با تهدید من را وادار به سکوت کرد و سرم را به زیر صندلی فشار داد. ترس و وحشت و دلهره همه وجودم را گرفته بود و مثل بید بر خودم می‌لرزیدم و به‌سختی نفس می‌کشیدم. حالا با وجود اینکه نمی‌توانستم جایی را ببینم می‌توانستم متوجه مسیر حرکت ماشین شوم خلاصه ماشین بعد از کلی تغییر مسیردادن، متوقف و در جلو باز شد و بعد صدای بازشدن درِ خانه به گوشم رسید».


این دختر افزود: «با بازشدن درِ منزل، ماشین وارد خانه شد و پس از واردشدن ماشین، آن سه نفر با زور و اجبار من را داخل خانه کشاندند. چشم که باز کردم آرش را دیدم که با وقاحت به من نگاه می‌کرد و می‌خندید. از نگاه‌های آنها می‌شد فهمید چه فکری می‌کنند. هرچه خواهش و التماس کردم، فایده نداشت و آنها به من تعرض کردند. موضوع به همین‌جا ختم نشد و آرش از من، عکس گرفت و تهدید کرد در صورت مراجعه به پلیس، عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. در بد وضعیتی گرفتار شدم، حالا دیگر نه آبرویی برایم مانده و نه انگیزه‌ای برای زندگی».

اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس تهران با اشاره به اظهارات این دختر، هشدار داد: «در چنین مواقعی لازم است شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان از سوارشدن در خودروهای شخصی اکیدا خودداری و از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند، تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنند. دانش‌آموزان باید بعد از تعطیل‌شدن از مدرسه یا مراکز آموزشی بدون اینکه زمانی برای سایر امورات صرف کنند، سعی کنند طبق برنامه‌ریزی به منزل برگردند و از همه مهم‌تر، به‌راحتی به افراد غریبه و ناشناس اعتماد نکنند و با آنها دوست نشوند و هیچ اعتمادی به دوستان فضای مجازی یا واقعی نکنند. حفظ عفت و حریم خصوصی هر فرد به تلاش همان فرد در صیانت از امنیت خصوصی خود بستگی دارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha