دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 200658

هنگامی که عضلات گردن در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند یا برای مدت طولانی تحت فشار نامتعارف باشند پیام‌های درد را به مغز مخابره می‌کنند که این پیام‌ها به صورت درد در ناحیه پشت سر که به سمت پیشانی و چشم منتشر می‌شود خود را نشان می‌دهد.

بالش و تشک می‌تواند باعث سردرد شود!

سلامت نیوز: هنگامی که عضلات گردن در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند یا برای مدت طولانی تحت فشار نامتعارف باشند پیام‌های درد را به مغز مخابره می‌کنند که این پیام‌ها به صورت درد در ناحیه پشت سر که به سمت پیشانی و چشم منتشر می‌شود خود را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ابراهیم انتظاری به روزنامه ایران، می‌گوید: هرکسی که بالش نامناسبی استفاده می‌کند به عضلات گردن وی فشار می‌آید، به‌طوری که هنگام بیدار شدن احساس سردرد و حتی گیجی خواهد داشت. عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران توصیه می‌کند: اگر طاق باز می‌خوابید یک بالش کوتاه زیر سرتان بگذارید و اگر به پهلو می‌خوابید بالش زیر سرتان نباید از اندازه عرض شانه هایتان بلندتر باشد. در غیر این صورت دچار سردرد خواهید شد.


وی در ادامه می‌گوید: تشک هم در بروز سردرد‌هایی از این دست مؤثر است. بنابراین باید در انتخاب تشک مناسب بسیار دقت کنید. تشک‌های فنری نرم، فشار مضاعفی به عضلات گردن وارد کرده و به سردرد منجر می‌شوند. تشک‌های ابری سفت یا پنبه‌ای و پشمی مناسب بوده و استفاده ازآنها می‌تواند مانع بروز چنین سردردهایی شود. در مورد تخت هم باید توجه کنید که اگر از تخت فنری استفاده می‌کنید حتماً یک تخته روی فنرها قرار دهید و بعد تشک را روی آن بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha