دهلی نو-ایرنا- امریکا،اتحادیه اروپا ،ویتنام ، موزامبیک و تعداد دیگری از کشورهای وارد کننده دارو از هند با ابراز نگرانی از کیفیت پائین داروهای ساخت این کشور،فروش برخی از اقلام دارویی این شرکت ها را به کشورشان ممنوع کرده اند.

نگرانی کشورهای وارد کننده از کیفیت پایین داروهای هندی

سلامت نیوز: امریکا،اتحادیه اروپا ،ویتنام ، موزامبیک و تعداد دیگری از کشورهای وارد کننده دارو از هند با ابراز نگرانی از کیفیت پائین داروهای ساخت این کشور،فروش برخی از اقلام دارویی این شرکت ها را به کشورشان ممنوع کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سازمان کنترل دارو و غذای امریکا از سال 2008 تاکنون بیش از 55 بار به شرکت های دارو سازی هند به دلیل رعایت نکردن استانداردهای تولید اخطار داده است .
بازرسان این سازمان ماه گذشته از شرکت سان فارماکه بزرگترین شرکت داروسازی هند بازدید کردند.
این کارشناسان که وابسته به سازمان کنترل دارو و غذای امریکا هستند، در گزارش های خود
اعلام کردند که شرکت سان فارمابسیاری از استاندارد های تولید دارو را نقض کرده است.
سازمان کنترل داروی اتحادیه اروپا نیز تحقیقات خود را در مورد کیفیت محصولات شرکت داروسازی وانبری فارما آغاز کرده است.
این شرکت بزرگترین شرکت صادر کننده داروی دیابت به اروپا است.
پیش از این اتحادیه اروپا فروش بیش از 700 نوع داروی هندی را در کشور های اروپایی ممنوع کرده بود.
مقامات دولتی کشور موزامبیک نیز روز گذشته در دیدار با سی کی میشرا معاون وزارت بهداشت و سلامت خانواده هند که هم اکنون در این کشور بسر می برد از کیفیت پائین داروهای هندی ابراز نگرانی کردند.
ویتنام نیز درماه جاری فروش 39 دارو هندی را به دلیل کیفیت پائین در این کشور ممنوع کرد.
صنعت دارو سازی هند برای درمان بیماری هایی مانند ایدز، مالاریا، سرطان، دیابت، سل و بسیاری از بیمارها داروهای ارزان تولید و به کشورهای مختلف صادر می کند.
بر اساس گزارش سازمان ملی تحقیقات اقتصادی هند که در سال 2014 منتشر شد، شرکت های داروسازی هند محصولات دارویی با کیفیت پایین را به کشور های آفریقایی صادر می کنند.
داده های این گزارش بر اساس بررسی یک هزار و 470 نمونه داروی آنتی بوتیک و بیماری سل که در کشور های آفریقایی، هند و آسیایی به فروش می رسد، بدست آمده است.
در این گزارش اعلام شده که داروهای ساخت هند در آفریقا دارای کیفیت بسیار پایین است.
بسیاری از شرکت های تولید دارویی هند تاکنون نتوانسته اند کارخانه های تولید داروی را به تجهیزات مدرن مطابق و مطابق با استانداردهای روز دنیا تجهیزکنند.
دارو های هندی نقش مهمی در پایین آوردن قیمت دارو در سطح جهان داشته و توانسته اند هزینه درمان برخی از بیماریها نظیر ایدز را تا 90درصد کاهش دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha