رییس انجمن متخصصان داخلی کشور هشدار داد : با توجه به شدت گرما ، وجود کم آبی در کودکان موجب ابتلای آنان به عفونت های مختلف که تب و اسهال از علایم آن است ، می شود.

متخصصان: کم آبی کودکان در گرما منجر به عفونت می شود
به گزارش سلامت نیوز دکتر" ایرج خسرونیا " در گفت و گو با ایرنا به مردم توصیه کرد : به کودکان خود بطور مداوم آب آشامیدنی بدهند تا کم آبی در آنان منجر به بیماری نشود.
وی با بیان اینکه گرمازدگی و مسمومیت غذایی باعث افزایش مبتلایان به بیماریهای روده ای، اسهال و استفراغ در کشور شده است ، افزود:گرمای هوا یکی از دلایل زودتر فاسد شدن غذا است و منجر به بروز مسمومیت غذایی می شود.
خسرونیا با اشاره به اینکه مصرف مایعات بسیار شیرین در درازمدت و مواجه با گرما می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد ، به هموطنان توصیه کرد: تا حدامکان از محیط های گرم دور شوند و نوشیدن دوغ نیز می تواند کمک بسیار خوبی برای جایگزینی آب از دست رفته بدن باشد.
خسرونیا گفت : با افزایش مسافرت ها در تابستان ، عدم دسترسی افراد به غذاهای خانگی و همچنین آب آشامیدنی سالم می تواند مشکلاتی اعم از مسمومیت غذایی را برای افراد به دنبال داشته باشد.
وی افزود:: عمدتا مسمومیت با یک سری علایم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال همراه است که خوردن غذاهای مشکوک در رستوران ها می تواند مسمومیت غذایی را در پی داشته باشد.
رییس انجمن متخصصان داخلی کشور تصریح کرد:مسمومیت غذایی می تواند به دنبال مصرف مواد غذایی حاوی خامه مانند شیرینی های خامه ای، خامه و همچنین غذاهای آماده، سوسیس، کالباس و همبرگر ایجاد شود.
خسرونیا تاکید کرد: مصرف آب و مواد غذایی سالم ترجیحا غذای خانگی، مصرف میوه های پوست دار، مصرف نکردن سالادهای آماده و لبنیات و نخوردن غذای رستوران می تواند از عفونت و مسمومیت جلوگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha