مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران به عملکرد برخی فیلمسازان و سریال سازان کشور در زمینه اعتیاد انتقاد کرد و گفت : تولید فیلم و سریال با موضوع اعتیاد حتما با یاری مشاوران علمی صورت گیرد.

فیلم و سریال با موضوع اعتیاد با کمک مشاور علمی تولید شود
به گزارش سلامت نیوز، دکتر شهرام خرازی ها  روز سه شنبه در همایش رسانه ، اعتیاد و سلامت اجتماعی ، گفت ‌: برخی فیلمسازان و تولید کنندگان سریال هاکه در زمینه اعتیاد و مواد مخدر تولیدات تصویری دارند، بدون اینکه با یک مشاور علمی در زمینه اعتیاد مشورت کنند اقدام به ساخت فلیم هایی می کنند که بیشتر جنبه بد آموزی برای جامعه دارد .
خرازی ها گفت: برخی سینما گران و سریال سازان پیام هایی که نظام سلامت برای اعتیاد ارایه می دهد را به علت اینکه مشاوره علمی صحیحی را اتخاذ نکرده اند ، تخریب می کنند .
وی به یک فیلم توقیف شده سینما اشاره کرد که در زمان حاضر به رغم توقیف ، افراد زیادی از جامعه آن را به صورت خانگی تماشا کرده اند.
وی افزود ‌: در این فیلم ، قهرمان داستان که یکی از ستاره های مطرح سینمای کشور نیز بشمار می اید ، به بیمارستانی مراجعه می کند و می خواهد از طربق شوک الکتریکی ، اعتیاد خود را ترک کند .
وی ادامه داد ‌:‌ این در حالی است که شوک الکتریکی جزو درمان اعتیاد به شمار نمی اید و فیلسماز نیز بدون مشورت علمی این صحنه را ساخته است . این در حالی است که معتاد با تماشای این فیلم به تصور اینکه شوک الکتریکی برای ترک اعتیاد مناسب است به صرافت ترک با این روش می افتد .
خرازی ها در عین حال به برخی آثار از جمله فیلم گوزن ها، تیغ و ابریشم ، شبانه ،خونبازی و شلیک نهایی به عنوان آثار خوب سینمایی در زمینه اعتیاد اشاره کرد .
" پژمان پشمچی زاده" شهردار منطقه هفت تهران نیز در این همایش به تنوع و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور اشاره و بر انعطاف پذیری و تحرک بیشتر سیاست های مقابله با آن تاکید کرد .
پشمچی زاده گفت ‌: امروز ‌، مخاطب اعتیاد فقط طبقه محروم جامعه نیست بلکه سایر طبقات نیز با آن مواجه اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha