سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 200744

عملیات جمع آوری نفت خام در محل حادثه «نشتی خط لوله مارون- اصفهان» با کنترل گسترش آلودگی و همه توان و تجهیزات به پایان رسیده و انتقال خاکهای آلوده به مرکز انتقال نفت گندمکار در حال انجام است.

آلودگی آب سد کارون ۴ صحت ندارد

سلامت نیوز: عملیات جمع آوری نفت خام در محل حادثه «نشتی خط لوله مارون- اصفهان» با کنترل گسترش آلودگی و همه توان و تجهیزات به پایان رسیده و انتقال خاکهای آلوده به مرکز انتقال نفت گندمکار در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمود گودرزی، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، به شانا گفت: با محرز شدن نشتی لوله در همان دقایق اولیه مراکز انتقال نفت شماره 5 و 6  از 2 سمت نشتی قطع و انتقال مواد کنترل و پس از آن شیرها «ولوهای» پیش و پس از محل نشتی مسدود شد.

وی افزود: با احداث خاکریز و ایجاد حوضچه «80*10» با هدف جمع‌آوری نفت خام موجود در خط لوله در محل نشتی از گسترش و نفوذ فرآورده‌های نفتی به داخل رودخانه فصلی تا حدود بسیار زیادی جلوگیری شد.
رئیس بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، مرحله بعدی را ایجاد آب بند و استفاده از بوم و پد جاذب برای جمع آوری مواد در طول رودخانه فصلی اعلام کرد و گفت:استفاده از آیخوف «دستگاه مکنده»، پمپ های سیار و اسکیمر برای جمع آوری مواد وارد شده به حوضچه?ها و پشت خاکریزها به جمع آوری و انتقال یک میلیون و 120 هزار لیتر نفت خام به مرکز انتقال نفت گندمکار انجامید.

وی ادامه داد: مرحله بعدی جمع آوری خاک های آلوده به مقدار بیش از 3 هزار تن به محل نگهداری خاکهای آلوده در مرکز انتقال نفت گندمکار بود که سبب شد از نفوذ بیش از حد مواد نفتی به داخل خاک جلوگیری به عمل آید.
رئیس واحد HSE شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان در پایان اعلام کرد: براساس بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان ذیربط هیچ گونه آلودگی در آب پشت سد کارون 4 مشاهده نشده است و هم اکنون خط لوله مارون با تعویض بیش از  5 / 21  متر لوله تعمیرات نهایی در مدار بهره برداری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha