نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، با انتقاد از رویکرد مسئولان به نشریات دانشجویی گفت: به‌طور کلی، توجه به نشریات دانشجویی هم از طرف مسئولان وزارت بهداشت و هم مسئولان دانشگاهی بسیار کمتر از ارزش و جایگاه واقعی آنهاست. تخلفات قانونی در مواجهه با نشریات دانشجویی بیداد کرده و اقدام مؤثری درباره رفع آن صورت نمی‌پذیرد.

وزیر بهداشت، علوم‌پزشکی‌ها را رها کرده است

سلامت نیوز: نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، با انتقاد از رویکرد مسئولان به نشریات دانشجویی گفت: به‌طور کلی، توجه به نشریات دانشجویی هم از طرف مسئولان وزارت بهداشت و هم مسئولان دانشگاهی بسیار کمتر از ارزش و جایگاه واقعی آنهاست. تخلفات قانونی در مواجهه با نشریات دانشجویی بیداد کرده و اقدام مؤثری درباره رفع آن صورت نمی‌پذیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، کوروش دستپاک، یکی از تخلفات مسئولان دانشگاهی در‌این‌زمینه را نظارت پیش از انتشار دانست که هرچند برخلاف متن صریح مقررات است اما در اکثر دانشگاه‌ها برای مسئولان امری عادی تلقی می‌شود. او احضار دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی به نهادهایی مانند کمیته انضباطی بدون طی مسیر قانونی را یکی دیگر از تخلفاتی دانست که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و تأکید کرد که علاوه بر این، دخالت ارگان‌های خارج از دانشگاه در نشریات دانشجویی در برخی موارد مشاهده می‌شود.


عضو شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت، عدم تخصیص عادلانه بودجه بین نشریات و به‌ویژه نشریات مستقل را یکی از موارد مهم مورد اعتراض دانشجویان عنوان کرد و گفت: همین برخوردهای سلیقه‌ای است که در دانشگاه‌های مختلف، فضایی نامناسب را برای نشریات دانشجویی رقم زده است. او افزود: تشکیل به‌موقع جلسات کمیته ناظر بر نشریات در دانشگاه‌ها نیز از مطالبات جدی دانشجویان است که متأسفانه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
دستپاک در ادامه گفت: پس از سخنرانی وزیر بهداشت در مرداد مبنی‌بر برخورد قاطعانه با بی‌قانونی‌ها، به همراه دیگر اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت، نامه‌ای مشتمل بر تخلفات و رفتارهای غیرقانونی در دانشگاه‌ها در مواجهه با نشریات دانشجویی خطاب به وزیر نوشتیم ولی تاکنون تأثیر یا پاسخی از طرف ایشان دریافت نکرده‌ایم؛ گویی وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را به حال خود رها کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: دانشجویان باید تماما از حقوق قانونی‌شان آگاه باشند، به مسئولان دانشگاه‌ها اجازه برخورد غیرقانونی را ندهند و مشکلات و تخلفات قانونی را به‌صورت پیوسته به شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت انتقال دهند. مسئولان هم باید تمام سعی و تلاششان را برای اجرای صحیح و کامل مقررات انجام دهند و دست از انفعال در برابر قانون‌شکنی بردارند.


او در پایان گفت: هرچند خوشبختانه از زمان روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید، نشریات دانشجویی نسبت به قبل، فضایی بازتر را تجربه کرده‌اند ولی وضعیت همچنان با شرایط ایده‌آل فاصله بسیار زیادی دارد؛ بنابراین از وزیر محترم بهداشت خواهشمند هستیم که وقت و اهتمام بیشتری برای حوزه فرهنگی و دانشجویی و به‌ویژه عرصه نشریات دانشجویی اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha