موسس انجمن حمایت و یاری از آسیب دیدگان اجتماعی (احیای ارزش ها) گفت: آگاهی از اچ آی وی/ ایدز نه تنها از مقطع دانشگاه که باید از سنین پیش از دبستان و دبیرستان شروع شود .

آگاهی رسانی برای ایدز باید از مقطع پایین تر از مدرسه شروع شود

سلامت نیوز:  موسس انجمن حمایت و یاری از آسیب دیدگان اجتماعی (احیای ارزش ها) گفت: آگاهی از اچ آی وی/ ایدز
نه تنها از مقطع دانشگاه که باید از سنین پیش از دبستان و دبیرستان شروع شود .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، خسرو منصوریان روز سه شنبه در همایش ایدز ورسانه، میزان آگاهی جامعه از ایدز را به شدت نگران کننده دانست و گفت:‌ مشکل ما نبود اطلاعات کافی در سطوح مختلف جامعه است؛ به عبارت دیگر نبود این اطلاعات وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که از نام نویسی کودک مبتلا به اچ ای وی در مدرسه خودداری می شود یا دندانپزشکی از پذیرش چنین بیمارانی سرباز می زند.


منصوریان اضافه کرد: وقتی زن باردار مبتلا به ایدز باید سزارین شود و پزشک او را پذیریش نمی کند، چه باید کرد؟ در این زمینه رسانه ها باید ورود کنند.
وی از خودسانسوری برخی رسانه ها درباره اطلاع رسانی یاد شده انتقاد و تاکید کرد که باید بین جامعه، رسانه و همچنین فعالان دولتی همکاری سه جانبه ایجاد شود تا موفق تر در زمینه کاهش بیماری ها ازجمله ایدز عمل کنیم.


منصوریان در بخش دیگری از سخنانش به نقل از وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که برآورد می شود ، یکصد هزار تن در کشور مبتلا به اچ آی وی / ایدز باشند اما تنها یک سوم از این شمار(31 هزار تن) ، شناسایی شده اند و بقیه هنوز شناسایی نشده اند و احتمالا از ابتلای خود خبرندارند.
این فعال حوزه ایدز، افزود: دردناک تر از همه این ها، این است که درصد کمی از 31هزار مبتلا دارو مصرف می کنند .


وی تصریح کرد: آنچه یک بیمار مبتلا به این بیماری را از پا می اندازد مسائلی همچون انگ(برچسب)، تبعیض و سپس ابتلا به بیماری هایی مثل انواع عفونت هاست.
همایش یک روزه ایدز ورسانه امروز در تالار پژوهشکده فرهنگ ، هنر و معماری تهران برگزار شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha