سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 200756

پروژه انحراف از پرداخت مطالبات پرستاری و بر زمین ماندن قانون تعرفه گذاری با متولد شدن مولودی نامبارک با عنوان کمک پرستار کلید خورد.

سوژه سازی و سریال سازی برای پرستاری را خاتمه دهید

سلامت نیوز_*سارا ناصری:  پروژه انحراف از پرداخت مطالبات پرستاری و بر زمین ماندن قانون تعرفه گذاری با متولد شدن مولودی نامبارک با عنوان کمک پرستار کلید خورد.

به گزارش سلامت نیوز، یکسال پیش به بهانه بر زمین ماندن کارهای اولیه بیماران پروژه ای بنام آموزش کمک پرستاری با شرح وظایف مصوبی که از سال 1388 وجود داشت کلید خورد.
 
راه حلی سطحی، بدون مطالعه و آسیب شناسی طراحی شد.
 از یک طرف جامعه پرستاری را با آب و تاب دادن فراوان  که  کمک پرستار نیرویی کمکی ست با شرح وظایف کمک بهیار فریب دادند و از طرفی دیگر با پوسترهای فریبنده و سایتی با تبلیغات و عکس های پرستار تخصصی و نام بهیار که رده ای شناخته شده است هزاران نفر از جوانان جویای کار را  ترغیب کردند تا با آموزش وارد بازار کار شوند.
 
اما از انجا که برای این دوره فاقد صلاحیت، ازابتدا تاکنون ، برنامه آموزشی درستی تعریف نشده بود و سیستم آموزشی آن نیز با وجود دانشکده های پرستاری به جهاد دانشگاهی ، انجمن پرستاری و ... سپرده شد ،که فاقد شرایط آموزشی مصوب برای این حوزه بودند چشم انداز روشنی برای این فرزند ناخوانده دیده نمی شود.

این روزها با جستجوی چند کلید واژه در فضای مجازی اولین دستاوردها حاکی از حضور پررنگ جامعه عدالتخواه و مطالبه گر پرستاری در حوزه عدالت طلبی ست.
عدالت در سلامت ، واژه ای طلایی که با محوریت سلامت جامعه و انتظارات بحق پرستاری بهم آمیخته است.


فریادهایی در سکوت سنگین فضایی که عملکرد متناقض وزارت بهداشت آن را طراحی کرده و  در این فضای غبارآلود تصمیم سازی های خارج از تخصص و آنی رخ می نماید که دستاوردش ایجاد تفرقه و نارضایتی در جمعیت حداکثری نظام سلامت کشور است.

نظامی که با طرحی نا پخته به نام طرح تحول سلامت تنها تحولی در جیب دلالان و واسطه گران واردات تجهیزات انحصاری پزشکی ایجاد کرده است و بدهی های سازمانهای مرتبط با مراکز درمانی را سنگین تر کرده، تا جایی که گاهی می شنویم هزینه هایی برای خریدهایی بی فایده فاکتور می شود که اصلا ضرورتی برای وجود این کالا در بیمارستان  نیست.

در کنار این  تصاویر واژه کمک پرستار زاده کدام فکر بکر بود خدا داند و بس، فقط این نکته را بخاطر داشته باشید که آنچه در اذهان عمومی از عملکرد این گروه تازه تاسیس بتراود به نام پرستاری رقم زده می شود و نتیجه ای جز تضعیف قدرت علمی و زیر سوال بردن درمانگران پرورش یافته در کوره بهداشت و درمان نخواهد داشت.

سوداگران سلامت مردم بجای استخدام نیروی تحصیل کرده پرستاری و تزریق منابع انسانی تازه تخصص یافته در فکر حل کردن آنی و معجزاتی یک شبه هستند تا از این دست جیبی پر نمایند و جوانان جویای کار را بفریبند.

اگر این تصمیم سازان بر طبل دلسوزی می کوبند پس باید پیشوند و پسوند را از کنار واژه مقدس و گرانبهای پرستار بردارند و بیش از این ،قشر محترم پرستاری کشور را در بازی های تازه طراحی شده سیاسی خود درگیر نسازند، چرا که این قبیل بازی ها را زیاد تحربه کرده ایم.

سوژه سازی و سریال سازی برای پرستاری کشور را خاتمه دهید.
لطفا قانون بر زمین مانده تعرفه گذاری را ساماندهی کنید بجای تربیت و ورود ناپختگان در ساز و کار سلامت مردم.


* پرستاری از گیلان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha