سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 200768

زمانی که قصد کاهش وزن دارید تنها پرهیز از چربی‌های مضر و ورزش کردن کافی نیست بلکه باید خوراکی‌هایی را مصرف نمود که مانع از تحلیل عضلات شده و به تقویت آن‌ها کمک کند. دراین‌باره صبحانه تاثیر قابل‌توجهی دارد که باید علاوه بر تامین انرژی مانع از تحلیل عضلات نیز گردد.

عضـلـه‌سـازی بـا صبـحـانـه‌هـای هـدفـمنـد

سلامت نیوز:   زمانی که قصد کاهش وزن دارید تنها پرهیز از چربی‌های مضر و ورزش کردن کافی نیست بلکه باید خوراکی‌هایی را مصرف نمود که مانع از تحلیل عضلات شده و به تقویت آن‌ها کمک کند. دراین‌باره صبحانه تاثیر قابل‌توجهی دارد که باید علاوه بر تامین انرژی مانع از تحلیل عضلات نیز گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید،مصرف برخی از خوراکی‌های سرشار از فیبرها و پروتئین‌ها در وعده صبحانه چنین تاثیر بی‌نظیری را دارند که مهم‌ترین آن‌هاعبارتند از:

جو دوسر؛ خوراکی عالی دوران رژیم
       جو دوسر یکی از کامل‌ترین غلاتی است که می‌توان در رژیم غذایی گنجاند. این غله انرژی‌زا و مغذی است و منبع غنی از پروتئین‌ها، هیدرات‌های کربن، ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمینه محسوب می‌شود. مصرف جو دوسر موجب تقویت بافت عضلانی شده و می‌تواند انرژی موردنیاز بدن را برای حداقل دو ساعت تامین کند. می‌توان از نان جو دوسر در وعده صبحانه استفاده کرد و یا دانه‌های خیس شده آن را با ماست، آبمیوه یا میوه ترکیب کرد و میل نمود.

اسفناج؛ سرشار از کلسیم
       تحقیقات نشان می‌دهد که اسفناج به تقویت عضلات کمک می‌کند زیرا موجب آزادسازی یون‌های کلسیم در بدن می‌شود. به خاطر داشته باشید که کلسیم الکترولیتی ضروری برای انقباضات عضلانی است. از طرفی، اسفناج سرشار از نیترات است که این ترکیب تولید پروتئین‌ها را افزایش داده و در نتیجه در تقویت و سلامت ماهیچه موثر خواهد بود. بهتر است اسفناج خام مصرف شود تا همه خواصی که طی فرایند پخت از بین می‌روند، حفظ گردد. یک ظرف کوچک سالاد اسفناج یا انواع اسموتی‌های آن انتخاب خوبی برای وعده صبحانه است.

موز؛ منبع غنی پتاسیم
       حتما شما هم ورزشکارانی را دیده‌اید که در زمان استراحت موز میل می‌کنند. این میوه خوشمزه نه تنها قوای ازدست‌رفته آن‌ها را جبران می‌کند بلکه ماهیچه‌ها را نیز تقویت می‌کند. موز حاوی پتاسیم است که این ماده معدنی برای انتقال و ایجاد تکانش‌های عصبی ماهیچه‌ها ضروری است. همچنین نباید فراموش کرد که موز منبع منیزیوم، اسیدفولیک و فیبرها نیز محسوب می‌شود که موجب تقویت سیستم ایمنی شده و به تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. اگر جز طرفداران موز هستید، حتما دو تا سه عدد از آن را در هفته میل نمایید. مخلوط موز باکمی عسل و دارچین نیز بسیار خوشمزه خواهد بود.

گردو، بادام و پسته؛ کوچولوهای پرخاصیت
       مصرف به‌اندازه و درست خشکبار مانند گردو، بادام، پسته، نه‌تنها در حفظ سلامتی موثر است بلکه شما را صاحب اندامی متناسب و عضلاتی قوی می‌کند. این خوراکی‌ها برای قلب مفید هستند، از مغز محافظت می‌کنند و در مقابله با استرس نیز نقش دارند. منبع عالی از پروتئین‌ها هستند که می‌توانند متابولیسم بدن را تسریع کرده و با ایجاد احساس سیری طولانی مانع از ریزه‌خواری گردند. به‌طورکلی همه خوراکی‌هایی که اشاره شد حاوی پروتئین و فیبرها هستند که گنجاندن آن‌ها در وعده صبحانه برای جلوگیری از تحلیل ماهیچه‌ها و تقویت آن‌ها بسیار مفید است.

منبع: Améliore ta santé.fr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha