یک پرستار با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عملکرد و رفتار دوگانه معاونت پرستاری درباره پرستاران با ذر چند پیشنهاد درخواستهای جامعه پرستاری از وی را مطرح کرد.

آقای وزیر امور مربوط به پرستاری را به اهلش بسپارید

سلامت نیوز-*م.فلاح:یک پرستار با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عملکرد و رفتار دوگانه معاونت پرستاری درباره پرستاران با ذر چند پیشنهاد درخواستهای جامعه پرستاری از وی را مطرح کرد.

به گزارش سلامت نیوز متن کام این نامه در زیر می آید:

بسمه تعالی
حضور محترم مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

باسلام
احتراما به استحضار میرسد که سیاست های معاونت پرستاری بیشتر از آنکه در راستای حمایت و سیانت از منزلت جامعه پرستاری باشد باعث افزایش نارضایتی پرستاران و عامل بی انگیزگی آنان شده است.


نارضایتی جامعه پرستاری از رفتار دوگانه معاونت پرستاری و خلف وعده های مکرر این معاونت در انجام توافقات کتبی و شفاهی خود با سازمان نظام پرستاری باعث دلسردی، سرخوردگی و نا امیدی پرستاران از بهبود وضع موجود گردیده است.


همواره درخواست مکرر  پرستاران ازسازمان نظام پرستاری به انجام اقدامات قهری و سلبی همانند تجمع و تحصن در برابر عملکرد ضد پرستاری  معاونت پرستاری بوده است که هر بار با توصیه به صبر و شکیبایی از طرف مسئولان نظام پرستاری مواجه شده است .


جو جامعه پرستاری در نتیجه آیین نامه های خلق الساعه معاونت پرستاری همچون آیین نامه پروانه صلاحیت حرفه‌ای وطرح مجعول آموزش کمک پرستاری ملتهب بوده ومهمتر از آن در گرداب ده ساله عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری فرو رفته،  هر آن امکان دارد که احساسات پرستاران برعقلانیت حاکم بر ایشان غلبه یافته و دست به اقدامات احساسی بزنند، که مسئولیت و عواقب آن مستقیماً بر عهده وزرات بهداشت خواهد بود .


جناب آقای وزیر همان گونه که می دانید قشر پرستار همواره تا جایی که توانسته پابه پای دیگر اقشار ایثار گر جامعه از هیچ اقدامی برای حفظ سلامت و کیان و غرور جامعه خویش دریغ نکرده و نخواهد کرد، ازمشارکت در هشت سال دفاع مقدس گرفته تا شهدا مدافعین حرم تا پایش سلامت تا پیاده روی اربعین و خدمت رسانی به زوار،پا به پای آحاد  جامعه خویش گام برداشته و در این راه چه بسا جان عزیز خویش را هم تقدیم نموده است.


به عنوان مثال از یاد نبرده ایم و شما هم به یاد دارید که چه افرادی با توصیه غیر علمی و غیر کارشناسی عدم نیاز به ایزوله و ماسک و گان و...  در شیوع آنفلوآنزای سال گذشته در صدد توجیه کمبود امکانات اولیه جلوگیری از انتشار و سرایت این بیماری کشنده بر آمدند وبا تاثیر از بی توجهی مسئولان وزارتی، مدیران استانی هم در صدد حل مشکل کمبود امکانات بر نیامدند در حالی که می توانستند مرهمی بر آلام بیماران و همکاران خدوم ما باشند ولی باعث ابتلا آنها به بیماری کشنده آنفلوآنزا گردیدند. مدیران وزارتی به جای آنکه روی تغیر و تشر خود را به طرف همکاران خود برگردانند که چرا  از تهیه حتی یک ماسک و گان و...هم برای شرایط بحرانی از قبل پیش بینی شده عاجز و ناتوان بوده اند؟


همکار منتقد ما به دلیل انتقاد از کمبود امکانات اولیه در حضور شما از کاربرکنارکردند . و وزارت محترم بهداشت روزه سکوت گرفت.
جناب آقای وزیر به فرض سیاست های وزارت بهداشت و معاونت پرستاری صحیح باشد،آیا مخالفت و نارضایتی جامعه بزرگ پرستاری و اقشار غیر پزشک و تعداد زیادی از پزشکان،  کارشناسان، نمایندگان مجلس، خبرنگاران و نویسندگان واساتید دانشگاه و فعالان حوزه اقتصاد و سلامت با سیاست های مذکور نباید باعث درصدی تامل و تلنگری کوچک برای باز بینی آنچه انجام شده باشد؟


طرح تحول سلامت اگرچه ممکن است از نظر عده ای کاملاً درست و عقلانی هم باشد، ولی  همانند سیاهچاله ای عظیم تمام بودجه مصوب سالانه، اوراق قرضه، بودجه یک در صد مالیات بر ارزش افزوده،  بودجه سهم یارانه ها،  درآمد های اختصاصی وزارت بهداشت و تمامی منابع مالی بیمه ها و هرآنچه را که تصور کنید در خود  بلعیده است ، و قابل دفاع و عقلانی به نظر نمی رسد .


جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت همه این نوشتار مقدمه ای بود برای جلب توجه اذهان نیک اندیش جنابعالی به این چند مورد آخر....


1_درخواست جامعه پرستاری اینست که در وزارتخانه تحت امر خویش امور مربوط به پرستاری را به اهلش بسپارید. به آنهایی که در یک صدوهجده هیئت مدیره سراسر کشور و شورای عالی پرستاری و سازمان نظام پرستاری منتخب جامعه پرستاری هستند.


2_اکنون که با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه ارسال شده است. خواهشمندیم حمایت وموافقت خود را از تصویب آن اعلام فرموده وبودجه آن را به صورت اصلاحیه بودجه  به مجلس لحاظ نموده و دستور تدوین آیین نامه اجرایی آنرا ابلاغ فرمایید.


3_جهت بازبینی مجدد طرح مجعول آموزش کمک پرستاری و تفویض آن به شورای عالی پرستاری و سازمان نظام پرستاری و بورد پرستاری جهت رفع ابهامات و ایرادات ماهوی و محتوایی طرح مساعدت نمایید .


4_درجهت بازبینی آیین نامه پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران وارجاع آن به شورای عالی پرستاری، سازمان نظام پرستاری وبورد پرستاری، تشریک مساعی فرمایید.


جناب وزیر بخاطر موفقیت طرح تحول نظام سلامت هم که شده سیاست گذاری امور پرستاری را به منتخیبن پرستاران بسپارید.

*کارشناس پرستاری , کارشناس ارشد مدیریت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 0
    داداچ دمت گرم... گل گفتی... کاش گوش این وزیر بدهکار باشه و حرف دل پرستارا رو گوش کنه ... دیگه به اینجامون رسیده...