یک بار دیگر تنبیه‌بدنی منجر به این شد که دانش‌آموزی با اجبار معلم ۳۰۰ بار «بشین و پاشو» انجام دهد و حالا پس از این تنبیه از ناحیه زانو دچار درد شدید شده است.

«بشین‌وپاشو» بی‌رحمانه یک دانش‌آموز در قم

سلامت نیوز: یک بار دیگر تنبیه‌بدنی منجر به این شد که دانش‌آموزی با اجبار معلم ۳۰۰ بار «بشین و پاشو» انجام دهد و حالا پس از این تنبیه از ناحیه زانو دچار درد شدید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، تنبیه بدنی که به عنوان نقطه‌ای سیاه در تعلیم و تربیت کشور ریشه دوانده نه تنها در متون تربیتی روشی منسوخ است که به عنوان مهم‌ترین عامل دلزدگی دانش‌آموزان از مدرسه شناخته می‌شود. سال تحصیلی ۹۵ - ۹۶ تازه آغاز شده بود که از همان نخستین ماه آن یعنی مهر، اخبار تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان در رسانه‌ها منعکس شد و این مساله واکنش وزیر جدید آموزش ‌و پرورش را نیز به همراه داشت، به گونه‌ای که یکی از معلمان خاطی که با تنبیه به شنوایی دانش‌آموزش آسیب زده بود، سه ماه از کار تعلیق شد.

اگر چه مسئولان آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت تنبیه بدنی قبل از آغاز سال تحصیلی خبر داده و اعلام می‌کنند پرونده معلمان خاطی به هیات تخلفات اداری ارجاع می‌‌شود، اما تجربه سالیان گذشته نشان داده است که این روش‌ها برای مقابله با تنبیه‌بدنی تاثیرگذار نیست و شاید نیاز باشد که برای حذف این معضل از مدارس کشور، برخوردهای جدی‌تری صورت بگیرد. پس از رسانه‌ای شدن چندین مورد از تنبیه‌های بدنی دانش‌آموزان از ابتدای مهر تاکنون، این‌بار تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در یکی از مدارس شهر قم به گوش می‌رسد. در این حادثه، معلم مدرسه به دلیل اینکه دانش‌آموز پایه هفتم تکلیف خود را انجام نداده است، او را مجبور می‌کند تا ۳۰۰ بار «بشین و پاشو» انجام دهد و این مساله منجر به آسیب پاهای دانش‌آموز می‌شود.

روز گذشته مادر این دانش‌آموز گفت:‌ فرزندم به دلیل ننوشتن تکالیف از سوی معلمش مجبور می‌شود تا ۳۰۰ بار «بشین و پاشو» برود. به همین دلیل چند روز به علت پا درد به مدرسه نرفت و هم‌اکنون از ناحیه زانو درد دارد که او را نزد دکتر برده‌ایم که گفته‌اند باید آزمایش و بررسی بیشتر شود.

او افزود: فرزندم پدرش را نیز از دست داده است و برای تامین هزینه‌های درمان درد پاهایش انتظار داریم تا مدرسه یا معلمی که این کار را انجام داده است، به ما کمک کنند و به دلیل آنکه معلم از اقدام خود ابراز ندامت کرد از شکایت نیز صرف‌نظر کردیم.

 مدیر این مدرسه نیز با تایید این موضوع اعلام کرد که برای درمان دانش‌آموز تمام تلاشمان را انجام می‌‌دهیم و با معلم خاطی نیز برخورد کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha