عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر محاسبه افزایش حقوق کارگران برمبنای وضعیت معیشتی آنها، گفت: افزایش حقوق کارگران باید بیش از افزایش حقوق درنظر گرفته شده برای کارمندان باشد.

افزایش حقوق کارگران برای سال ۹۶ باید بیش از کارمندان باشد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر محاسبه افزایش حقوق کارگران برمبنای وضعیت معیشتی آنها، گفت: افزایش حقوق کارگران باید بیش از افزایش حقوق درنظر گرفته شده برای کارمندان باشد.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا محجوب در گفت‌ وگو با خانه‌ملت در خصوص وضعیت دستمزد کارگران در سال 96، گفت: برای سال آتی همانند جاری عدد مشخصی را محاسبه و اعلام خواهیم کرد اما افزایش حقوق کارگران به میزان تورم بدون توجه به افزایش قیمت‌ها منطقی نیست زیرا چارچوب اشتباهی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه چه درصدی دستمزد کارگران افزایش یابد مهم نیست در واقع برای اعلام دستمزد کارگران در سال آینده وضعیت فعلی کارگران با آنچه باید داشته باشد مقایسه شود.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون فاصله زیادی بین وضعیت کارگران با آنچه باید داشته باشند وجود دارد به گونه‌ای که دریافتی‌های فعلی یک سوم چیزی است که باید به آنها پرداخت شود بنابراین محاسبات نهایی را تا یک ماه آینده اعلام خواهیم کرد.

محجوب با بیان اینکه حقوق کارگران در سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال 96 افزایش 10 درصدی برای کارمندان در نظر گرفته شده، افزایش حقوق کارگران باید بیش از این مقدار باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در نظر گرفتن افزایش حقوق کارگران بر مبنای تورم اشتباه است چراکه معیشت؛ سطحی از کالاها و خدماتی است که یک فرد باید به آنها دسترسی پیدا کند لذا حداقل دسترسی در افزایش حقوق ها باید درنظر گرفته شود./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha