سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 200811

می‌خواهید با خوردن گوشت گوسفند آهن بیشتری به بدنتان برسانید، اما چربی‌تان بالا می‌رود؟ می‌خواهید با مصرف آجیل اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری را به مغزتان برسانید، اما پزشکتان می‌گوید که مصرف زیاد آجیل خطر بروز کیست‌های پستان را بالا می‌برد؟ چه باید کرد؟ باید دور آهن و چربی‌های اشباع‌شده را خط کشید؟قطعا نه.

آشنایی با یک رژیم غذایی مقوی برای زنان

سلامت نیوز:  می‌خواهید با خوردن گوشت گوسفند آهن بیشتری به بدنتان برسانید، اما چربی‌تان بالا می‌رود؟ می‌خواهید با مصرف آجیل اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری را به مغزتان برسانید، اما پزشکتان می‌گوید که مصرف زیاد آجیل خطر بروز کیست‌های پستان را بالا می‌برد؟ چه باید کرد؟ باید دور آهن و چربی‌های اشباع‌شده را خط کشید؟قطعا نه.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در این مطلب، خوراکی‌های مفیدی را به شما معرفی می‌کنیم که با مصرف کردن مدامشان از بسیاری از مشکلات زنانه خلاص می‌شوید.


لوبیا
با خوردن لوبیا، که چربی بسیار اندکی دارد، نه‌تنها مقدار زیادی پروتئین به بدنتان می‌رسانید، بلکه نیاز بدنتان به فیبر را هم تامین می‌کنید. اگر در خانواده‌تان افرادی به مشکلات قلبی دچار بوده‌اند و پزشکان گفته‌اند که شما هم در معرض چنین خطری هستید، بیشتر لوبیا بخورید، تا فشارخون و قند خونتان پایین بیاید و ضربان قلبتان هم کاهش پیدا کند.


گریپ‌فروت
شاید کمتر میوه‌ای مثل گریپ‌فروت بتواند در کاهش احتمال سکته مغزی در خانم‌ها تاثیر بگذارد. این میوه قند کمی دارد، فشارخون را پایین می‌آورد و می‌تواند در این فصل، پای ثابت سبد غذایی شما باشد.


ماست کم‌چرب
می‌توانید تا حدود 50 درصد از نیاز بدنتان به کلسیم را با مصرف هرروزه ماست تامین کنید. اما این تنها دلیل تبدیل شدن شما به یک ماست‌دوست حرفه‌ای نیست. ماست همان‌طور که بارها و بارها گفته‌ایم، سرشار از باکتری‌های مفید یا همان باکتری‌های پروبیوتیک است و با مصرفش احتمال ابتلا به سرطان روده کم می‌شود. این باکتری‌ها روده‌های شما را فعال‌تر می‌کنند و به همین دلیل نمی‌گذارند به چاقی و عوارض ناشی از آن دچار شوید.


بذر کتان
علاوه بر همه مواد مغذی که گفتیم، شما به اسیدهای چرب سالمی نیاز دارید که هم خطر ابتلا به سرطان را پایین می‌آورند و هم مغزتان را فعال نگه می‌دارند. بذر کتان می‌تواند این چربی‌های مفید را به بدن شما برساند. گذشته از این، بذر کتان فیبر بالایی دارد و اگر به طور مرتب مصرفش کنید، احتمال دچار شدنتان به کیست پستان و تخمدان پایین می‌آید.


اسفناج
فولات دوست شماست؛ هرگز این موضوع را فراموش نکنید. این ماده معدنی خطر دچار شدنتان به زوال عقل را کاهش می‌دهد و مانع ابتلای شما به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود. فولات حتی از شبکیه چشم شما محافظت می‌کند و بروز چین‌وچروک‌ها روی پوستتان را هم به تعویق می‌اندازد.


گوشت گاو
اگر می‌خواهید گوشت قرمز مصرف کنید، بهتر است سراغ گوشت گاو بروید که هم آهن زیادی دارد و هم سرشار از روی و ویتامین B است. خودتان هم خوب می‌دانید که اغلب خانم‌ها دچار کمبود این سه ماده هستند و به خاطر این موضوع با مشکلات مختلفی درگیر می‌شوند.
منبع:  webmd.com
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha