معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری گفت: در همایش دانشجویی دانشجویی که روز جمعه برگزار گردید دانشجویان به برگزاری دوره کمک پرستاری اعتراض کردند.

اعتراض دانشجویان به دوره کمک پرستاری

سلامت نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری گفت: در همایش دانشجویی دانشجویی که روز جمعه برگزار گردید دانشجویان به برگزاری دوره کمک پرستاری اعتراض کردند.

به گزارش سلامت نیوز، سید عباس کشفی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: در همایش  دانشجویان پرستاری که روز جمعه به مناسبت روز دانشجو توسط سازمان نظام پرستاری برگزار گردید ، دانشجویان نسبت به برگزاری دوره های کمک پرستاری در کشور به شدت معترض بوده و اصلاح این رویه را خواستار شدند و در صورت عدم اصلاح دوره اعتراضات خود را به صورت قانونی پیگیری خواهند کرد .

وی برخورداری از حداقل امکانات رفاهی در محیط های بالین و بیمارستان ها را از دیگر موضوعات مورد اعتراض دانشجویان پرستاری در این مراسم برشمرد و افزود: این موارد شامل نامناسب بودن محل پاویون، محل فیزیکی نامناسب برای برگزاری کنفرانس های علمی دانشجویی و … بود.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی نظام پرستاری کشور گذاشتن شرایط برخی دانشگاه های

علوم پزشکی کشور برای ورود به طرح نیروی انسانی ویژه پرستاران را از دیگر موضوعات مورد اعتراض دانشجویان دانست و گفت: به عنوان مثال در یکی از استانهای کشور برای ورود پرستاران به طرح نیروی انسانی برگزاری آزمون را گذاشته اند.

کشفی از اهداف و سیاست های چهارمین دوره شورایعالی نظام پرستاری کشور را آگاه کردن از وضعیت موجود پرستاری و پیگیری مطالبات آنها برشمرد و افزود: این دانشجویان پرستاری مدیران و فعالان صنفی آینده کشور هستند لذا با این نگرش و رویکرد، سازمان نظام پرستاری در چارت تشکیلاتی خود شورای دانشجویی را فعال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در هر شهری که هیئت مدیره نظام پرستاری و دانشکده پرستاری فعال هست شورای هماهنگی دانشجویی هیئت های مدیره نظام پرستاری تشکیل می گردد و محل ان در هیات مدیره همان شهر می باشد .

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: بر همین اساس مجمعی تشکیل می شود که در آن مجمع براساس ظرفیت دانشجویی آن شهر تعداد نفرات راه یافته به مجمع انتخابات برگزار میشود و شورای مرکزی را تشکیل می دهند که بالاترین رکن دانشجویی سازمان نظام پرستاری کشور هستند و محل تشکیل جلسات آنها سازمان نظام پرستاری کشور خواهد بود.

کشفی با بیان این که حدود ۲۰ هیئت مدیره شورای هماهنگی خود را تشکیل داده اند ، تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری کشور به پیشنهاد شورای مرکزی موقت فراخوانی را برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در روز جمعه ۱۹ آذرماه داد که نمایندگان دانشجویان گروه پرستاری در این مراسم شرکت داشتند.

وی یادآور شد: در این مراسم دانشجویان گروه پرستاری شرکت کننده به شدت نسبت به برگزاری دوره های آموزشی کمک پرستاری در کشور معترض بودند و این موضوع را آسیب رسان به پرستاری تخصصی و آکادمیک می دانسته و اعلام کرده در صورت عدم توقف دوره اعتراضات خود را از مسیر قانونی پیگیری خواهیم کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha