دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، نسبت به خطر نابینایی در افراد مبتلا به دیابت هشدار داد.

خطر نابینایی در کمین دیابتی ها/ بیماری قرنیه را جدی بگیرید

سلامت نیوز:دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، نسبت به خطر نابینایی در افراد مبتلا به دیابت هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر حمیدرضا جهادی در حاشیه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: یکی از بیماری های نوپدید که امروزه موجب نگرانی جامعه پزشکی است، دیابت است که در صورت کنترل نشدن می تواند موجب نابینایی شود.

وی گفت: بسیاری از بیماری های مثل گلوکوم و آب سیاه قابل پیشگیری و کنترل است اما دیابت موجب بیماری هایی می شود که کنترل و مراقبت از آن بسیار سخت است، بروز نابینایی بر اثر دیابت عارضه ای است که در صورت رخ دادن قابل پیشگیری نیست.

جهادی ادامه داد: توجه به این بیماری در عرصه چشم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش جامعه بتوانیم شدت عوارض این بیماری را در کشور کاهش دهیم.

وی افزود: بیماری قرنیه نیز از جمله بیماری هایی است که جنبه ژنتیک در آن بسیار موثر است و نمی توان چندان پیشگیری کرد.

جهادی با بیان اینکه بسیاری از اعمال جراحی پیوند قرنیه در کشور انجام می شود، گفت: تمام تلاش متخصصان این است که بیمار دچار مشکلات قرنیه به مرحله پیوند نرسد، اما در صورت نیاز به پیوند تجهیزات و علم کافی در کشور وجود دارد.

دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین خارش چشم توسط بیمار موجب تشدید ناراحتی های چشمی و آلرژی چشمی می شود و حتی ممکن است موجب قوز قرنیه شود، اما با استفاده از داروهای مهار کننده خارش چشمی می توان این عارضه را در دراز مدت رفع کرد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha