یک فعال صنفی پرستاران معتقد است ناکارآمدی های طرح تحول نظام سلامت، به ایجاد شکاف طبقاتی دامن زده و مشکلات موجود در حیطه درمان و سلامت را افزایش داده است.

هزینه‌های درمان در بخش خصوصی کمر مردم را شکسته

سلامت نیوز: یک فعال صنفی پرستاران معتقد است ناکارآمدی های طرح تحول نظام سلامت، به ایجاد شکاف طبقاتی دامن زده و مشکلات موجود در حیطه درمان و سلامت را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، کوروش نادری، رئیس سازمان نظام پرستاری آبادان در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت گفت: تا این لحظه اجرای این طرح و انقلاب در حوزه سلامت بدون در نظر گرفتن توان مالی سازمانهای بیمه بوده است و این طرح سازمانهای بیمه را با بزرگ‌ترین تهدید در طی سالهای اخیر مواجه کرده است.

وی بابیان اینکه در نتیجه این وضعیت سازمان‌هایی که منابع آنها تامین کننده هزینه اجرای طرح تحول سلامت بوده‌اند به سمت ورشکستگی سوق یافته‌اند، افزود: بدهی ۱۴ هزار میلیارد تومانی سازمانهای بیمه پایه به بیمارستانهای دانشگاهی کاملا موید همین مشکل بزرگ بیمه‌ها و از نقاط ضعف طرح تحول نظام سلامت است.

وی ادامه داد: افزایش ۴۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی و پرداخت‌های غیر متعارف به پزشکان با روح عدالت و انصاف در کشوری که میلیون‌ها نفر از مردم آن با حداقل حقوق امرار معاش می‌کنند درتعارض است و این امر موجب افزایش شکاف طبقاتی شده است. امروز شاهدیم که بیش از ۹۰ درصد افرادی که دارای دریافتیهای نامتعارف هستند، پزشکان شاغل در نظام سلامت کشور هستند.

نادری افزود: دریافتی و حقوق پزشکان پشتوانه قانونی ندارد و در حالی که بالا‌ترین دریافتی در کشور طبق مقررات و قوانین کشور ۲۰ میلیون تومان است، شاهد آن هستیم که سیستم کارانه که زایده بخشنامه‌های داخلی وزارت بهداشت می‌باشد و توسط خود پزشکان و با در نظر گرفتن منافع صنفی ایجاد شده، این اجازه را به پزشکان می‌دهد که بدون هیچ محدودیت و سقفی و بر اساس عملکرد تا هر میزانی از درامد برسند و امروز شاهد هستیم تعدادی از پزشکان در سیستم دولتی دریافتی بالای ۱۰۰ میلیون دارند و ظاهرا همه چیز کاملا قانونی است.

این فعال صنفی پرستاران در ارتباط با هزینه‌های درمانی اکثریت جامعه گفت: از اهداف طرح تحول کاهش پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیماران بوده است و این امر هرگز محقق نشد و با افزایش لجام گسیخته تعرفه‌های پزشکی قدرمطلق پرداخت مردم در بخش دولتی نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: هزینه‌های درمان در بخش خصوصی، کمر اکثریت مردم را شکسته است و عملا یا اکثریت مردم نبایستی از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند و یا بایستی هزینه‌های سرسام آور آن را به سختی تحمل کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha