سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 20088

وزیر نیرو گفت: تاکنون آبی که به شبکه آبرسانی تهران تزریق شده استاندارد بوده و غیر از آن گزارش نشده است.

وزیر نیرو: آب شبکه آبرسانی تهران استاندارد است

مجید نامجو در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر بهداشت تاکید کرد: در صورتی که مواردی غیراستاندارد گزارش شود، برخورد می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفته بود میزان نیترات آب تهران بیشتر از حد استاندارد است.

وزیرنیرو گفت: نیترات موجود در آب تهران یک موضوع جدیدی نیست و در سال‌های قبل نیز چنین اتفاقی می‌افتاد، چون ورود فاضلاب شهر تهران موجب آلودگی سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

نامجو اظهار داشت: هم اکنون 30 درصد از آب تهران از آب های زیرزمینی تأمین می‌شود اما بلافاصله بعد از استخراج کیفیت آن کنترل و سپس در شبکه و مخازن آب تزریق می‌شود.

وزیر نیرو گفت‌: در صورتی که چاهی نیتراته باشد و چاه دیگری آب سالم داشته باشد بعد از استخراج، آب این دو چاه با هم ترکیب می‌شود که این کار را در سال‌های گذشته نیز انجام می‌دادیم.

وی افزود: دیروز هم در مجمع نمایندگان تهران درباره کیفیت آب تهران توضیح دادم.

نامجو گفت: برای رفع مشکل نیترات در آب تهران؛ طرح بزرگ فاضلاب در دست اجراست که باید تسریع شود و تاکنون هم اعتبارات خوبی به آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: در سال 86 یک میلیارد تومان ردیف بودجه برای فاضلاب تهران در نظر گرفته شد، که در سال 87 به 30 میلیارد تومان و در سال گذشته به 45 میلیارد تومان بودجه رسید.

نامجو تأکید کرد: برای اتمام طرح فاضلاب تهران 3هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مرحله نخست طرح فاضلاب تهران اجرا شده و در حال بهره برداری است و مرحله دوم هم در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران مصوبه‌های خوبی برای کمک به طرح‌های عمرانی شهر دارد، گفت: شورای شهر تهران می‌تواند بخشی از اعتبارات مورد نیاز طرح‌های عمرانی ازجمله طرح فاضلاب شهر تهران را تأمین کند که در حال انجام این کار است.

نامجو افزود: برای کم کردن مشکلات آب تهران ، سد ماملو در شمال شرق تهران ساخته شده است که تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و با ساخت تصفیه خانه و خطوط انتقال این سد، تا حدود 2 سال آینده مشترکان جنوب شهر تهران می توانند از آب این سد استفاده کنند.

وی گفت: مسئولان باید شاخص های آب تهران را در حد مجاز نگه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha