سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 20089

مدیركل نظارت بر داروی وزارت بهداشت از كاهش قیمت پنج قلم داروی پرمصرف كشور از ابتدای سال تاكنون خبر داد و گفت: برنامه جهشی برای تغییر قیمت دارو در كشور نداریم.

قیمت پنج قلم داروی پرمصرف كشور كاهش یافت
دكتر شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قیمت دارو مانند بسیاری دیگر از كالاها هم كاهش دارد هم افزایش. طی ماه‌های گذشته پنج قلم داروی پر مصرف كشور شامل داروهای زخم معده و چربی خون از كاهش قیمت عمده‌ای برخوردار شد.

وی ادامه داد: تغییرات قیمت ماده اولیه برخی برخی داروها به قدری زیاد است كه تولید آن برای تولید‌كننده ارزش اقتصادی ندارد و كارخانه‌ها تولید آن را متوقف می‌كنند. به این ترتیب مجبور می‌شویم كه آن داروها را با چندین برابر قیمت وارد كشور كنیم. در مورد چنین مواردی كه تعدادشان نیز زیاد نیست در كمیسیون قیمت‌گذاری دارو با حضور مراجع ذی صلاح تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

شانه‌ساز با بیان اینكه برنامه‌ای كه به صورت جهشی، قیمت دارو ارزان یا گران شود نداریم، گفت: در مجموع قیمت‌گذاری داروها بر اساس نقطه ‌نظرات علمی و كارشناسی انجام می‌شود.

وی در ادامه وضعیت یارانه‌ دارویی كشور را برای سال جاری مناسب ارزیابی كرد و گفت: برای امسال ذخیره دارویی مناسبی داریم و كمبود دارویی بسیار بسیار كم است.

شانه‌ساز به جلسات مستمر با تولید‌كنندگان و واردكنندگان دارو اشاره كرد و گفت: در این جلسات كه هر فصل برگزار می‌شود، تمام داروها قلم به قلم كنترل ‌شده و میزان موجودی بازار، مواد اولیه و پیش‌بینی‌های لازم برای واردات بررسی می‌شود تا كمبود دارویی نداشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha