مدیر كل سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: فقط آب منطقه 6 آبفای تهران نیترات بیش از حد مجاز دارد و غرب و سایر مناطق تهران از این نظر مشكلی ندارد، برای كاهش نیترات آب این منطقه نیز قرار است از سد ماملو آب به این منطقه داده شود كه حدود 20 ماه طول می‌كشد.

حل كامل مشكل نیترات آب جنوب تهران 20 ماه طول می‌كشد
كاظم ندافی در گفت‌و‌گو با فارس، ا‌فزود: حد مجاز نیترات در آب شرب 50 میلی گرم در لیتر است كه بر اساس گزارش وزارت بهداشت اكنون این میزان در آب منطقه 6 آبفای تهران بین 50 تا 90 میلی گرم در لیتر و بیش از حد مجاز است. استاندارد ملی ایران است كه البته در جاهای مختلف فرق با توجه به چاهی كه از آن با گرفته می شود متفاوت است.

وی گفت: بر اساس این گزارش فقط آب منطقه 6 آبفا كه بخشی از جنوب تهران است از این نظر مشكل دارد و غرب تهران و سایر مناطق تهران از این نظر هیچ مشكلی ندارند.

مدیر كل سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اضافه كرد: اولویت اول برای رفع این مشكل این است كه با انتقال آب از سد ماملو به منطقه 6 آبقای تهران كه حدود 20 ماه طول می‌كشد طی این برنامه بلند مدت به طور كلی میزان نیترات آب این منطقه به زیر 50 میلی گرم در لیتر و حد مجاز برسد و به طور كلی مشكل حل شود.

ندافی گفت: برنامه میان مدت نیز این است كه با مخلوط كردن آب این منطقه با آب سایر مناطق میزان نیترات آب را به حد مجاز برسانیم و برنامه كوتاه مدت نیز همان طور كه اعلام شده این است كه كودكان و زنان باردار ساكن منطقه 6 آبفا فعلاً از آبهای بطری بسته بندی شده استاندارد استفاده كنند.

وی درباره عوارض استفاده از آب این منطقه در زمان حاضر گفت: بر اساس تعاریف موجود میزان بالای نیترات در آب زمانی عوارضی برای سلامت مردم به دنبال دارد كه آب دارای آلودگی میكروبی هم باشد و چون آب تهران آلودگی میكروبی ندارد، عوارض حاد و چندانی سلامت مردم را تهدید نمی‌كند اما به هر حال وزارت بهداشت وظیفه دارد، توصیه های لازم را برای حفظ سلامت مردم بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha